اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

نسبت‌یابی بین دین و هنر شناسایی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: نسبت یابی بین دین و هنر باید شناسایی شود.

نسبت‌یابی بین دین و هنر شناسایی شود

حجت الاسلام بهمن اکبری در حاشیه برگزاری نخستین همایش"دین در آئینه هنر" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه مهمترین کار نشست های تخصصی، ایجاد پل ارتباطی است، اظهار کرد: باید فضایی ایجاد کنیم که صدای ما از ایران اسلامی به دیگر ملل برسد که همایش‌ها و برنامه های این چنینی کانال بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه همایش‌ها بستر ایجاد ارتباط و مراودات فرهنگی هستند، عنوان کرد: به نظر من موضوع انتخاب شده در همایش"دین در آئینه هنر" بسیار مهم است چرا که امر نسبت‌یابی بین دین و هنر باید شناسایی شود و مورد توجه و تأکید بسیار قرار گیرد.

رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز داشت: اگر ما به دین، در قالب هنر یا استفاده از شکل و محتوا توجه خاص کنیم انتقال آموزه‌های دینی و الهی از هر آئینی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیحیت، یهود و زرتشت همه ادیان ابراهیمی هستند، گفت: باید به اصطلاح هنر را دینی کرد و شکل هنر را با محتوای دین در ان قرار داد که این بحث موضوعات بسیار مهمی را شامل می‌شود.

اکبری با بیان اینکه باید در نهایت نتیجه و میزان موفقیت برگزاری چنین همایش‌هایی را در جامعه و خصوصاً در بین دانشگاهیان ارزیابی کرد، ابراز کرد: مقطعی برگزار شدن همایش‌ها خود، یک عارضه است.

وی با تأکید بر لزوم استمرار همایش‌ها و جلساتی چون همایش"دین در آئینه هنر"، خاطرنشان کرد: عدم تداوم حرف‌های گفته شده موجب به فراموشی سپردن آن می‌شود.

رئیس مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از موضوعات جدی در باب دین و هنر در چنین همایش‌هایی، گفت: موضوعات این همایش‌ها نباید کلی و ناظر به یک مسئله باشد چرا که در صورت پرداختن عمیق به موضوعات و زوایای مختلف این مهم، باعث حل مشکل انسان معاصر خواهد شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول