اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد

آموزش 2200 دانش‌آموز طرح نجات آب در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از آموزش دو هزار و 200 دانش‌آموز برای اجرای طرح نجات آب در این استان خبر داد.

آموزش 2200 دانش‌آموز طرح نجات آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایوب نجف‌زاده ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه آذربهینای این شهر با اشاره به اجرای طرح ملی داناب، اظهار کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای همیشه آب وجود دارد و محدودیتی در این زمینه نیست اما این فکر اشتباه است.

وی، افزود: اگر به آب بی‌توجهی کنیم به محدودیت آن می‌رسیم و امروز موظف هستیم این تصور را تغییر دهیم و تغییر این نگرش به معنای تغییر فرهنگ است و باید در سطح جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

این مسئول، استفاده از وجود دانش‌آموزان برای فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب را یکی از راه‌های مهم دانست و تصریح کرد: دلیل انتخاب مدارس برای اجرای طرح ملی داناب همین مسئله است.

وی، با بیان اینکه دانش‌آموزان اطلاعات و فرهنگ‌سازی را به خانواده‌ها انتقال می‌دهند، ابراز کرد: بیش از دو هزار و 200 دانش‌آموز برای اجرای این طرح آموزش دیدند و یک‌هزار مدرسه را به صورت خاص زیرپوشش این طرح قرار دادند.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه در اجرای طرح مذکور 100 نفر عوامل آموزش و پرورش همکاری دارند، اذعان کرد: 400 نفر از دبیران نیز در راستای اجرای این طرح همکاری دارند.

وی، تغییر نگرش‌ها را در مصرف بهینه آب تاثیرگذار خواند و بیان کرد: ظرفیت دانش‌آموزان در حدی است که به راحتی می‌توانیم این طرح‌ها را اجرا کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش رسالت این نهاد را تغییر نگرش، آموزش مهارت زندگی، نشر فرهنگ مصرف و... نامید و خاطرنشان کرد: توسعه کشور به همین عوامل بستگی دارد.

وی، آموزش و پرورش را سنگ بنای توسعه خواند و یادآور شد: آب از نظر کیفی و کمی بسیار اهمیت دارد و دانش‌آموزان مسئولیت بسیار سنگینی در زمینه حراست از منابع آب به عهده دارند.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ما و تمام آحاد جامعه به هدف نهایی که حفظ و پاسداری از منابع آبی و ترویج و آموزش روش صحیح مصرف بهینه آن است برسیم و این امانت الهی را به سلامت در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

به گزارش فارس، طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب» طبق ایده‌های علمی برگرفته از مطالعات فرهنگی و آموزشی در سال تحصیلی 90-89 در چند استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است.

طرح مذکور پس از موفقیت در عرصه آموزش و بهبود فرهنگ در مسایل حوزه آب در سال تحصیلی 91-90 ملی اعلام شد و مخاطب اصلی این طرح دانش‌آموزان مقطع راهنمایی هستند که قدرت دریافت و تحصیل مسایل گسترده حوزه آب را دارند و به صورت جدی درگیر مسایل کنکور نشده‌اند.

اجرای طرح داناب در گیلان پس از امضای تفاهمنامه بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای این استان در زمستان 90 به طور رسمی آغاز شد و پس از آموزش نمایندگان اداره‌های آموزش و پرورش استان و معلمان مربوطه در بازه زمانی بهمن و اسفند 90 وارد مرحله سوم اجرایی خود شده که تاکنون حدود 100 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی زیرپوشش طرح داناب هستند.

ا‌نتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول