اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور طرح ملی نجات آب خبر داد

آموزش 240 هزار منجی آب در خوزستان

خبرگزاری فارس: مشاور طرح ملی نجات آب از زیرپوشش قرار گرفتن 240 هزار دانش‌آموز خوزستانی در این طرح خبر داد.

آموزش 240 هزار منجی آب در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رسول بهنام پیش از ظهر امروز در افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در خوزستان گفت: با توجه به بحران آب و رشد فزاینده مصرف آب، طرح ملی نجات آب برای آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مقطع راهنمایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امسال 3 میلیون و 200 هزار دانش آموز در کشور زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که از این تعداد 240 هزار دانش آموز در خوزستان قرار دارند.

بهنام اظهار کرد: این طرح سه سال پیش در استان خراسان رضوی برای نخستین بار اجرا شد، سال گذشته به صورت پایلوت در شش استان و امسال نیز به صورت یک طرح ملی در تمام کشور به اجرا در می‌آید.

وی در ادامه گفت: چالش‌های پیش روی آب جدید نیست. در هر دقیقه یک کودک بر اثر عدم دسترسی به آب سالم یا کافی جان خود را از دست می‌دهد و با بحران فزاینده آب، پیش بینی می‌شود، جنگ آینده برای دستیابی به آب خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: طرح داناب برای آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان، مدیران آینده و ذینفعان برنامه ریزی شده، زیرا تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این قشر در نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بسیار قابل توجه است.

وی نظام آموزش، رسانه‌ها، مشارکت و مستندسازی را از نظام‌های این طرح عنوان کرد و گفت: آموزش‌ها از طریق لوح فشرده به معلمان رابط و مسئولان ارائه می‌شود و در هر واحد آموزشی سه نفر به عنوان ناجی آب انتخاب می‌شوند.

بهنام اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، نجات آب از بحران و ارتقای شاخص‌های آن محقق شود.

طرح ملی نجات آب (داناب) با همکاری سازمان آب و برق خوزستان اجرا می‌شود. افتتاحیه این طرح در مدرسه راهنمایی دخترانه گلچهره در منطقه کیانپارس برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول