اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان خبر داد

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کشتی مسافربری کشور در آبهای اروند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان از راه‌اندازی تور تفریحی با بزرگترین کشتی مسافربری کشور در آبهای اروند خبر داد.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کشتی مسافربری کشور در آبهای اروند

شهرام شاکری یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافرانی که به منطقه در اواخر هفته و یا روزهای مختلف وارد می‌شوند این سازمان با همکاری و حمایت شهرداری اقدام به برنامه‌ریزی گردشگری و تفریحی مناسبی کرده است.

وی افزود: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده، بزرگ‌ترین کشتی مسافربری کشور با نام "رانیا" در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی گشت تفریحی بر روی آب‌های اروند است.

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان تصریح کرد: این کشتی هم‌اکنون در حال تعمیر بوده و موتور آن برای سرویس به بندرعباس فرستاده شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا اواخر فروردین‌ماه و نهایتاً تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری، کشتی تفریحی "رانیا" بر روی آب‌های اروند گشت تفریحی خود را برای مسافران و شهروندان این منطقه آغاز می‌کند.

به گفته شاکری یوسفی این کشتی هم‌اکنون در اسکله 12 شهرداری، روبه‌روی دادگستری آبادان پهلو گرفته و در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به ظرفیت کلی این کشتی ادامه داد: کشتی "رانیا" دارای ظرفیتی 400 نفری بوده و دارای صندلی‌های عادی و ویژه برای مهمانان است.

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان همچنین با اشاره به مدت زمان شناور بودن این کشتی بر روی آب برای تفریح گردشگران گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده این کشتی به مدت یک و نیم تا دو ساعت روی آب‌های اروند به مسیر خسروآباد و همچنین رفت و برگشت به جزیره مینو قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت بنای اسکله 12 در این منطقه هنوز برآورد نشده ادامه داد: در راستای راه‌اندازی گشت تفریحی در این منطقه، همچنان اسکله 12 آبادان در حال تکمیل و آماده‌سازی نظیر برق‌کشی، رنگ‌آمیزی نرده‌های اسکله و استانداردسازی آن و ... است.

شاکری یوسفی با اشاره به اینکه این کار با همت شهرداری و اداره بندر و دریانوردی آبادان در حال برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: با اجرای این تور گردشگری بر آب‌های اروندرود، روزانه و در هر سفر بیش از 20 پرسنل از نیروهای شهرداری و تاکسیرانی درگیر حفظ امینت و خدمت‌رسانی به مسافران و شهروندان خواهند شد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول