اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

اختصاص بیش از یک‌میلیارد ریال برای درمانگاه زرج‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از اختصاص یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای ساخت و راه‌اندازی درمانگاه زرج‌آباد کوثر خبر داد.

اختصاص بیش از یک‌میلیارد ریال برای درمانگاه زرج‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌سعدالله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی کوثر اظهار داشت: دولت تمام توان خود را برای ارتقای بهداشت عمومی به ویژه در مناطق روستایی به کار بسته است که احداث و راه‌اندازی پروژه‌های درمانگاهی و بهداشتی می‌تواند دولت را در رسیدن به این هدف یاری کند.

وی با یادآوری اینکه در سفر چهارم هیئت دولت به استان و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام‌های ویژه‌ای برای بهبود بهداشت مناطق روستایی برداشته شد، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت با دستور مستقیم خود اعتبارات مناسب و درخور توجهی را برای تقویت بهداشت شهرستان‌ها و مناطق روستایی اختصاص داد که جذب این اعتبارات می‌تواند ارتقای بهداشت عمومی در مناطق را سبب شود.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: 60 درصد روستاهای این شهرستان زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند و این موضوع مشکلاتی را برای روستائیان ایجاد کرده است.

رئیس‌ساداتی بر لزوم توجه به تامین آب بهداشتی برای روستاها تاکید کرد و افزود: کلرزنی مستمر آب این روستاها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

این مسئول بیان داشت: زیرپوشش بردن روستائیان در روستاهای کوثر همت جدی دولت و مسئولان را می‌طلبد و امیدواریم اعتبار مورد نیاز این طرح فراهم شده و مردم این روستاها از نعمت آب و فاضلاب برخوردار شوند.

فرماندار شهرستان کوثر همچنین خواستار ارتقای بهداشت در سطح مدارس و نیز مناطق روستایی شد و ادامه داد: بازدید مستمر کارشناسان بهداشت محیط از روستاها و مناطق حاشیه نشین این شهرستان و راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی با توجه به وجود 100 روستا در کوثر ضروری است.

رئیس‌ساداتی درمان را از مباحث مهم توسعه هر منطقه دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به امر بهداشت نگاه فرا سازمانی داشته و با تعامل مؤثر و سازنده تمام تلاش‌های خود را برای ارتقای بهداشت شهرستان بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین مدیر مرکز بهداشت شهرستان کوثر نیز در این جلسه دفن غیر اصولی زباله‌ها، ناتمام ماندن تعبیه چاه‌های فاضلاب و لزوم تعمیر کشتارگاه و انباشت زباله و نخاله‌های ساختمانی را از مواردی دانست که سلامت منطقه را با خطر رو به رو کرده است.

بهروز ناظری از وجود 34 خانه بهداشت و پنج مرکز برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح شهرستان کوثر خبر داد.

وی کشتار حیوان زنده در اماکن غیربهداشتی، وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر، عدم جمع‌آوری به موقع زباله ها، فعالیت دامداری‌های غیرمجاز در سطح شهر و وضعیت فاضلاب گیوی را از عوامل خطرساز بهداشتی ذکر کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای رفع معضلات بهداشتی شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول