اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان ترم جاری صورت می‌گیرد

تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: تا پایان ترم تحصیلی جاری تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت می‌گیرد و این دانشگاه میزبان لاله‌ها می‌شود.

تدفین شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری که در ابتدای امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان فرمودند، اظهار کرد: در راستای شعار مقام معظم رهبری در ابتدای سال، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در همه کشور شعار اخلاق مداری، هویت دینی و تعالی فرهنگی را برای خود انتخاب کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم شعاری که معاونت فرهنگی امسال مطرح کرده، محقق شود باید راهبردی برای آن تعریف کرد که این راهبرد باید با محوریت قرآن و عترت باشد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم و نیز برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 91 در چند عرصه مختلف پیگیری می‌شود.

 

* دانشگاه آزاد اسلامی قزوین میزبان لاله‌هاست

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخصی که بنا است تا پایان ترم تحصیلی جاری در دانشگاه آزاد قزوین محقق شود تدفین شهدای گمنام است که این برنامه از دغدغه‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و هیئت رئیسه این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی پیرامون تدفین شهدای گمنام و آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این باره افزود: در نخستین جلسه ستاد تعمیق ارزش‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی که این ستاد در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مستقر است، قرار شده تا به این موضوع رسیدگی شود.

صفی‌خانی افزود: در سال گذشته مراحل مقدماتی تدفین شهید گمنام و حتی مکان آن از سوی این ستاد پیش‌بینی شده و حداکثر تا دو ماه آینده جواز تدفین آماده و صادر می‌شود و اگر در ستاد، شهیدی موجود باشد که به دانشگاه تعلق گیرد مشکل خاصی برای تدفین آن شهید گمنام در دانشگاه نداریم.

وی اضافه کرد: دوست داریم زمینه‌ها برای تدفین شهید گمنام در دانشگاه مهیا شود تا شاهد حضور شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین باشیم که به واقع حضور شهدا رنگ و بوی خاص و شور نشاط معنوی عجیبی به دانشگاه ‌می‌بخشید و به سرعت به دنبال تحقق این هدف در دانشگاه هستیم.

 

* مسئله عفاف و پوشش برنامه‌ شاخص فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مسئله عفاف و پوشش در دانشگاه آزاد قزوین را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی امسال در این دانشگاه برشمرد و افزود: عفاف و پوشش یکی از بحث‌هایی است که دانشگاه آزاد قزوین به توفیقات خوبی در آن دست یافته و این موضوع هم سخن بنده نیست.

صفی‌خانی ادامه داد: تنها دانشگاهی هستیم که در این زمینه بالای 12 جلسه سخنرانی با عنوان اخلاق نبوی، پوشش و آراستگی برگزار کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق عفاف و پوشش مناسب در دانشگاه، الگوی پوششی مناسب را برای اساتید، دانشجویان و کارمندان تنظیم کرده‌ایم که حاصل آن 15 جلسه کار کارشناسی شده می‌باشد.

صفی‌خانی تشریح کرد: با فرآیند زیبایی که تاکنون در دانشگاه صورت گرفته است، 180 جلسه مشاوره با حضور 12 نفر از اساتید دانشگاه آزاد قزوین برای مشاوره دانشجویانی که مسئله حجاب و پوشش مناسب را رعایت نکرده‌اند برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برای مشاوره دانشجویان در مرحله نخستین تذکراتی انجام شده تا از پرونده‌سازی و سابقه سوء برای آنها در این مرحله جلوگیری شود.

 

* توسعه کانون‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد قزوین

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: سعی داریم تعامل بیشتری بین معاونت فرهنگی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، بسیج دانشجویی و کانون‌های فرهنگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 12 کانون فرهنگی در دانشگاه در حال فعالیت است که بنا داریم تعداد این کانون‌ها را گسترش دهیم و اختیارات این کانون‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانند دانشجویان بیشتری را جذب کرده و علاوه بر کار فرهنگی، به کار نیرو سازی نیز بپردازند.

صفی‌خانی در ادامه به نقش و اهمیت نشریات دانشجویی در دانشگاه پرداخت و افزود: 21 عنوان نشریه در زمینه مختلف فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین منتشر می‌شود که برای عمق بخشی و بالا بردن کیفیت این نشریات تلاش می‌کنیم و نیز سعی داریم دانشجویانی که توان خوبی برای فعالیت در این عرصه را دارند، جذب کنیم.

وی اضافه کرد: هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) در دانشگاه آزاد قزوین فعالیت دارد و تلاش می‌کند معارف قرآنی، دینی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت را به خوبی به دانشجویان معرفی کند.

 

* برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد قزوین

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطر نشان کرد: بحث دیگری که از همه این بحث‌ها مهم‌تر بوده و در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید صورت بگیرد، مسئله کرسی‌های آزاد اندیشی است که سال قبل توانستیم دو کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد قزوین برگزار کرده و امسال نیز این توفیق را خواهیم داشت که کرسی‌های بیشتری را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقدمات برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آماده شده است و هیئت نظارت بر کرسی‌های آزاد اندیشی تاکنون توانسته 12 جلسه کار کارشناسی برای انجام هر چه بهتر این کرسی‌ها انجام دهد تا خروجی مطلوبی از این کرسی‌ها در دانشگاه حاصل شود.

 

* برنامه‌های فرهنگی در ایام فاطمیه

صفی‌خانی به برنامه معاونت فرهنگی در ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: در دهه دوم فاطمیه از چهره‌های شاخصی از جمله حجج‌الاسلام ادیب یزدی، وحیدی و درانی برای سخنرانی در دانشگاه دعوت به عمل آمده است که از روز نخست اردیبهشت ماه شروع شده و تا روز سوم اردیبهشت ماه نیز در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی برای آشنایی هر چه بهتر دانشجویان با معارف حضرت زهرا(س) با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه، بنا دارد مسابقاتی پیرامون زندگانی آن بزرگوار در دانشگاه برگزار کند.

 

* برنامه‌های فرهنگی در هفته معلم

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: در هفته معلم که از 12 اردیبهشت (سالروز شهادت استاد مطهری) آغاز می‌شود، بناست چهره شاخصی را به عنوان سخنران در دانشگاه دعوت کنیم تا اندیشه‌های شهید مطهری را که به حق، اندیشه‌های نورانی است بیان کند.

صفی‌خانی افزود: در هفته معلم استاد نمونه علمی و فرهنگی را در دانشگاه معرفی می‌کنیم.

وی تشریح کرد: از برنامه‌های دیگری که بناست در دانشگاه صورت گیرد، می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه، همایش تعالی قرآن و عترت که مراحل مقدماتی آن انجام شده، برگزاری اعتکاف دانشجویی در ایام‌البیض و محفل انس با قرآن در ایام میلاد حضرت زهرا (س) یادآوری کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توضیح داد: برگزاری نماز جماعت و برگزاری حلقه‌های معرفت در خوابگاه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی است که قرار است در دانشگاه صورت پذیرد.

صفی‌خانی در خاتمه چشم‌انداز معاونت فرهنگی را تحول عظیم فرهنگی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه برشمرد و تأکید کرد: این تحول عظیم زمانی محقق می‌شود که به تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت در دانشگاه دست یابیم.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول