اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پورتال دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کسب رتبه‌های برتر سایت دانشگاه علوم پزشکی قم در کشور

خبرگزاری فارس: طراح و کارشناس پورتال دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سایت دانشگاه علوم پزشکی قم در شاخص‌های سنجش گوناگون به رتبه برتر در سطح کشور دست یافت.

کسب رتبه‌های برتر سایت دانشگاه علوم پزشکی قم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی حامدی‌راد ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آماری و فناوری ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد‌ به ارائه گزارشی از عملکرد اداره آمار و فناوری اطلاعات پرداخت و بیان کرد: پس از نخستین دور ارزیابی سایت دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسط مؤسسه وبومتریک و اعلام نتایج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای تدوین شد که با توجه به معیارهای این ارزیابی می‌توان به جایگاه سایت دانشگاه علوم پزشکی میان سایر دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی دست پیدا کرد.

کارشناس ارزیابی مؤسسه وبومتریک بیان کرد: از جمله معیارهای سنجش برای ارزیابی، حجم و تعداد صفحه‌های سایت، فایل‌های غنی، مجموعه فایل‌های word، pdf ،powerpoint است.

طراح و کارشناس پورتال دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: اسکالر یا تعداد مقالاتی که در سایت گوگل ثبت شده، قابلیت دید تعداد لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت دانشگاه برمی‌گردد، از دیگر معیارهای ارزیابی مؤسسه وبومتریک است.

وی عنوان کرد: راهکارهای افزایش رتبه سایت دانشگاه علوم پزشکی افزایش تعداد صفحه‌های سایت، ارائه راهکار و توجیه افراد از لحاظ مطالبی که از طریق سایت قابل ارائه و نحوه انجام آن است، خواهد بود.

حامدی‌راد استاندارد کردن نرم‌افزار درج مقالات به ویژه نرم‌افزار مجله و ثبت آن در موتور جستجوی گوگل و استاندارد کردن سایت‌ها را از جمله راه‌های ارتقای سایت دانشگاه عنوان کرد.

وی به نتایج حاصل از اقدامات انجام شده برای ارتقای سایت اشاره کرد و افزود: در دور جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی قم رتبه 7 هزار و 75 را کسب کرد که با توجه به رتبه 8 هزار و 158 که در دور گذشته کسب کرده، هزار و 83 رتبه ارتقا یافته است.

طراح و کارشناس پورتال دانشگاه علوم پزشکی قم به میزان شاخص حجم صفحات سایت دانشگاه علوم پزشکی قم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه نیز رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: از نظر میزان رشد شاخص فایل‌های غنی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول