اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت بزرگترین مسجد دانشگاهی کشور در مرودشت

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث یکی از بزرگ‌ترین مساجد دانشگاهی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت به زمین زده شد.

ساخت بزرگترین مسجد دانشگاهی کشور در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، محمد‌رضا رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت در مراسم آغاز به کار این مسجد اظهار داشت: امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه کردن جوانان در مقابل هجمه‌های فرهنگی به خوبی احساس کرده و با برنامه‌ریزی بر روی عقاید و باورهای دینی جوانان با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌های متفاوت سعی و تلاش در تضعیف این جایگاه و کم‌رنگ کردن حضور جوانان در این مراکز را دارد.

وی افزود: اینجا است که نقش مساجد در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نمود پیدا می‌کند و ما اگر بتوانیم جایگاه مسجد را با زندگی مردم و به ویژه با بهترین ثانیه‌های زندگی جوان پیوند دهیم، به جایگاه واقعی و اثرگذار مسجد در این زمینه رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت اضافه کرد: مقدمات ساخت این مسجد از جمله مکان‌یابی، طراحی نقشه‌ها و عقد قرارداد قبل از مراسم کلنگ‌زنی به اتمام رسیده و امیدواریم ساخت این بنا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا این مسجد یادگاری فرهنگی برای دانشگاه و شهرستان مرودشت باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری امام جمعه مرودشت نیز اظهار داشت: جوانانی که در مسجد آموزش می‌بینند از یک سو خانواده خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از سوی دیگر با ورود به اجتماع می‌توانند به پشتوانه اندیشه مذهبی در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی تاثیرگذار باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مسجد در مسیر اصلی ساخته می‌شود و مکان‌گزینی آن مناسب بوده، قابل استفاده عموم مردم است و امیدواریم با افتتاح این مسجد شاهد حضور پرشکوه مردم و دانشگاهیان در آن باشیم.

به گزارش فارس، این مسجد یکی از بزرگترین مساجد دانشگاه‌های آزاد اسلامی است و 2 هزار و 10 متر زیربنا دارد که در دو طبقه و به عنوان یک مجموعه کامل و پیشرفته فرهنگی در مدت 18ماه ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول