اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

دشمنان از طریق علوم انسانی به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها هستند / مسائل دانشگاه بدون تنش حل شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان از طریق علوم انسانی به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها هستند، گفت: باید مشکلات دانشگاه‌ها بدون ایجاد تنش و آرام آرام حل شود.

دشمنان از طریق علوم انسانی به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها هستند /  مسائل دانشگاه بدون تنش حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی جامعه امید بسته است و با توجه به شیوع بیداری اسلامی و هراس آنها از این تحولات اظهار کرد: دشمنان اصرار دارند که مسائل اخلاقی و فرهنگی تخریب شود و باید به مسائل اخلاقی و فرهنگی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق علوم انسانی می‌خواهند در دانشگاه‌ها و اعتقادات ما نفوذ کنند، اضافه کرد: باید روی باور‌ها و اعتقادات جوانان مسلمان کار کنید و هرچه هم فعالیت داشته باشید بهتر است تا از این طریق لطمه نبینیم.

این مرجع تقلید با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به رئیس دانشگاه آزاد هم گفتم برخی به ما گلایه می‌کنند تا زمانی که در شهر ما دانشگاه نبود، مشکلی نداشتیم، اما پس از ایجاد دانشگاه مشکلات فرهنگی به‌ وجود آمده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش مهم و حساسی دارند، خاطرنشان کرد: باید به کیفیت بیش از کمیت اهمیت داد و باید پذیرفت که در دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد که البته در یک شب حل شدنی نیست و باید بدون ایجاد تنش و آرام آرام درصدد حل آن بود.

وی خطاب به وزیر علوم گفت: هر چه شما در این زمینه فعالیت کنید و برای آیندگان پایه‌سازی کنید اجر شما نزد خداوند محفوظ بوده و ذخیره یوم المعاد است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسی که با خداست تنها نیست، اضافه کرد: هنگامی که پیامبر در غار حرا بودند به‌وسیله چند تار عنکبوت زنده ماندند که تشکیل این تار عنکبوت خواست خداوند بود، این امر موجب شد تا امروز بیش از یک میلیارد و 400 میلیون مسلمان در دنیا وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وارث میراث شومی از زمان طاغوت هستیم، تصریح کرد: در دوران انقلاب بیشتر گرفتار مسائل سیاسی و یا نظامی بوده‌ایم و در دوران جنگ مسائل نظامی بود و بعد از آن هم مسائل سیاسی و خیلی به مسائل فرهنگی نپرداخته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل می ‌شوند، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن با رسانه‌ها، سایت‌ها و ماهواره‌ها درصدد ویران کردن جنبه‌های اخلاقی است و اگر موفق شود به مقاصد سیاسی خود نیز خواهد رسید.

این مرجع تقلید نقش اساتید دانشگاه‌ها را بسیار مهم برشمرد و افزود: بنده خود بارها گفته‌ام که اگر در حوزه و روحانیت وارد شدم، آمادگی درونی داشتم اما با توصیه‌های معلم شیمی خود در دوران دبیرستان، جرقه‌ای در من زده شد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه اتصال صنعت و دانشگاه را نیز مسئله بسیار مهمی دانست و افزود: اگر این کار رونق بگیرد بسیار خوب و مبارک خواهد بود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کامران دانشجو گفت: امیدواریم در مسیری که در پیش گرفته‌اید موفق باشید و بتوانید اقدامات خوبی را انجام دهید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول