اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب بجنورد:

نباید به ترکیه در جریانات هسته‌ای کشور اعتماد کرد

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم بجنورد در مجلس نهم شورای اسلامی با اعلام اینکه نباید به ترکیه در جریانات هسته‌ای کشور اعتماد کرد، گفت: این کشور در این جریانات صرفاً نقش دلال را بازی می‌کند.

نباید به ترکیه در جریانات هسته‌ای کشور اعتماد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری ظهر امروز در همایش انرژی هسته‌ای، انرژی پاک، فردایی روشن در جمع دانشجویان دانشگاه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: من به عنوان نماینده منتخب مردم به وزارت امور خارجه اعلام می‌کنم نباید به ترکیه اعتماد کرد زیرا این کشور در جریانات هسته‌ای صرفاً نقش دلال را بازی کرده و آنان دنبال منافع خودشان هستند.

وی ابعاد فنی دانش هسته‌ای و ضرورت دستیابی به این دانش را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: داشتن این دانش بر کسی پوشیده نیست و آنچه که مهم است و در کلان قضیه باید بدانیم، دانش هسته‌ای حمایت آبرومندانه از یک ملت است.

جعفری تصریح کرد: زمانی از انرژی هسته‌ای صحبت می‌کنیم که آماده پرداخت هزینه‌های آن هستیم و باید هزینه‌های آن هم به هر شکل پرداخت شود زیرا کسب این دانش برای کشور ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به روش‌های مختلف تلاش داشته تا از کسب دانش هسته‌ای از سوی کشورمان ممانعت به عمل آورند، اظهار داشت: طبق توصیه‌های دینی اگر دشمن به زبان خوش عمل نکرد باید مقابله به مثل کرد.

نماینده منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دهه 50 نیروگاه اتمی بوشهر توسط خود آمریکایی‌ها طراحی شد، تصریح کرد: در آن مقطع در شرایطی قرار داشتیم که جمعیت کشور 32 میلیون نفر بود و روزانه پنج میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم و علاوه بر آن تعداد واحدهای صنعتی کشور کم بود و برق زیادی هم برای مصرف نداشتیم.

وی اظهار داشت: در حالی که در آن مقطع عنوان می‌شود پنجمین قدرت دنیا بودیم صرفاً پنج هزار روستا از برق برخوردار بودند و 80 درصد از جمعیت کشور از کانال‌های تلویزیون بی‌بهره بودند.

جعفری با اشاره به اینکه آمریکا نفت زیادی را برای منافع خود در قبل از انقلاب از کشور استخراج و صادر می‌کرد، گفت: اکنون که نیاز کشور به نفت زیاد شده کشور به سمت انرژی هسته‌ای گام برداشته و در این مسیر به موفقیت‌های بزرگی رسیده است اما دشمنان ملت کارشکنی می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان با وقاحت تمام عنوان می‌کنند که ایران اسلامی از نفت برخوردار است و چه نیازی به انرژی هسته‌ای دارد در حالی که همین دشمنان در دهه 50 خودشان نیروگاه هسته‌ای بوشهر را طراحی کردند.

نماینده منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان در این مسیر و برای جلوگیری از دستیابی کشورمان به انرژی هسته‌ای، تاکنون اقدامات و کارشکنی‌های مختلفی را انجام داده‌اند، گفت: البته تمام این دشمنی‌ها، به خاطر ایستادگی مردم و نظام به مقاصد خود نرسیده و بی‌اثر مانده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و معارف مسلمانان باید برای کسب علم و صعود به قله‌ها و مرزهای علمی تلاش کنند که انرژی هسته‌ای یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتی بوده که در سال‌های اخیر نصیب نظام شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه ما در بحث صنعت، پتروشیمی، پزشکی و سایر بخش‌ها به انرژی هسته‌ای نیاز داریم، گفت: دشمنان علاقه‌مند هستند تا همچون عروسک‌های خیمه شب بازی در اختیار آنان بوده و مسائل را به همان سمتی که می‌خواهند بکشند اما عزم مسئولان و رهبر انقلاب و اراده جدی دانشمندان، ثابت کرد که آنان طبق شعارهای اول انقلاب در این مسیر ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: پاسخ مسئولان نظام در مقابل خواسته‌های غرب برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این بود که ما تمام مراکز هسته‌ای و سانتریفیوژها را راه‌اندازی می‌کنیم و آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

نماینده منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: آنان فکر می‌کردند که کشورمان در این زمینه فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند و دشمنان بی‌خردانه و ظالمانه سوخت را در اختیار ما قرار نداده و به تعهدات خود عمل نکردند لذا بدانیم که نباید به چنین انسان‌های بی‌اعتباری اعتماد کرد و خوشبختانه دانشمندان کشورمان اورانیوم 20 درصد را تأمین و تحویل دادند.

وی با اشاره به نگرانی این کشورها از پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: امروز نگرانی این کشورها این است که ایران به اورانیوم با درصد بالا دست یابد و البته زورگویان جز زبان زور چیزی سرشان نمی‌شود.

جعفری تصریح کرد: ما به بمب اتم نیاز نداریم ولی اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید به ترکیه در این عرصه اعتماد کرد، گفت: من به عنوان نماینده منتخب مردم به وزارت امور خارجه اعلام می‌کنم که نباید به ترکیه اعتماد کرد زیرا این کشور در جریانات هسته‌ای صرفاً نقش دلال را بازی کرده و آنان دنبال منافع خودشان هستند و طبق توصیه‌های دینی اگر دشمن به زبان خوش عمل نکرد مقابله‌ به‌مثل باید کرد.

جعفری با اشاره به اینکه مشکل دشمنان نظام اسلامی بحث سلاح هسته‌ای نیست، تصریح کرد: مشکل آنان ملت خداجوی ایران بوده که منافع دنیایی آنان را به خطر انداخته و آنان نگرانی‌شان همین است.

وی یادآور شد: ملت‌های دنیا امروز در مقابل دشمنان بیدار شده‌اند و این موجی بوده که از ایران اسلامی آغاز شده است و سونامی با هزاران متر کاخ دشمنان را در بر خواهد گرفت و ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری با صاحبان علم مسیری را که آغاز کرده ادامه خواهد داد.

نماینده منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای با خون‌ پاکشان نظام اسلامی را آبیاری کردند، گفت: خون این دانشمندان، نظام اسلامی را از گزند باد، فتنه‌ها و توطئه‌ها مصون نگاه خواهد داشت و این نظام به راه پر افتخار خود ادامه می‌دهد.

سرپرست دانشگاه پیام نور بجنورد هم در این مراسم اظهار داشت: شهدای هسته‌ای خون‌بهای استقلال علمی ایران را پرداخت کرده و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

حجت‌الاسلام طیبی‌نسب اظهار داشت: این پیروزی از اهمیت زیاد و همت بالای دانشمندان هسته‌ای کشورمان برخوردار بوده که باید آن را قدر دانست.

به گزارش فارس، همایش انرژی هسته‌ای، انرژی پاک، فردایی روشن در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول