اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد:

بررسی تحقیقاتی سه رقم ملی گندم و جو در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل در معرفی سه رقم ملی گندم و جو تحقیقاتی میدانی انجام داد.

بررسی تحقیقاتی سه رقم ملی گندم و جو در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان اردبیل، عادل عبد‌ایمانی اظهار داشت: این مرکز معمولا در اجرای طرح‌های آزمایشی ناحیه‌ای با توجه به شرایط اقلیمی خاص در اشل تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی کشور تعیین شده است.

وی مشارکت، ثبت و معرفی سه رقم گندم و جو با همکاری موسسه تحقیقات کشاورزی کشور و رونمایی از ارقام گندم دیم ریژاو و لاین جدید گندم آبی N-85-5 و جو دیم خرم را از جمله موفقیت‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برشمرد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جهادکشاورزی استان در سال‌های اخیر در کنار رسالت‌ها و ماموریت‌های اجرایی و حمایتی در بخش تحقیقات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی همچنین از توزیع بذور گواهی شده سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد.

این مسئول یادآور شد: برای جلوگیری از احتمال انتقال عوامل بیماری‌زا و آفات به استان و حفظ سلامت خاک و مناطق کشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان اردبیل از کشاورزان خواست از تهیه بذور بدون شناسنامه و خرید از مراکز غیر معتبر سایر استان‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: هم‌اکنون شرکت دشت زرین اردبیل آماده ارایه بذور سالم رقم آگریا (لیبل دار) با تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور با منشأ وارداتی سال 90 می‌باشد و سیب‌زمینی‌کاران می‌توانند اقدام به تهیه بذور سالم کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول