اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 169

طاهری: خواستار افزایش قیمت گندم گلستان شده‎ایم

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: خواستار افزایش قیمت گندم گلستان نسبت به دیگر استان‎ها شده‎ایم.

طاهری: خواستار افزایش قیمت گندم گلستان شده‎ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سید علی طاهری بعد از ظهر امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: یکی از مشکلات عرصه کشاورزی این است که بسیاری از تصمیمات مخصوصا در عرصه قیمت‎گذاری محصولات در وزارت جهاد کشاورزی انجام نمی‎شود برای همین وزیر جهاد کشاورزی پاسخگوی همه مسائل در این خصوص نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طرحی را برای اولین بار تسلیم مجلس کردیم تا همه اختیارات مربوط به کشاورزان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد.

طاهری با بیان اینکه کلیات این طرح تصویب شده است، اذعان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد که تمام مسائل در خود وزارت جهاد کشاورزی انجام شود مطمئنا اتفاق بزرگی در بخش کشاورزی خواهد افتاد.

کاندیدای متحد اصولگرایان استان گلستان در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با بیان اینکه گندم استان گلستان از مرغوبیت بالایی در سطح کشور برخوردار است، تاکید داشت: متاسفانه قیمت‎گذاری کشوری که برای گندم انجام می‎شود عادلانه نیست و با توجه به اینکه مرغوبیت گندم گلستان از دیگر استان‎ها بیشتر است اما قیمت برابری دارد و این در حالیست که در گلستان به ازای کشت گندم در یک هکتار شاید تنها پنج تن محصول به دست آید اما در استان‎های دیگر مثل فارس کشاورز با همین زحمت هشت الی 12 تن محصول برداشت می‎کند که از کیفیت پایین‌تری برخودار است و قیمت آن با گندم تولیدی گلستان برابر است.

وی افزود: برای حل این مسئله در نطقی خواستار این شدیم تا قیمت محصول گندم گلستان بالاتر از دیگر استان‎ها باشد که مورد موافقت قرار گرفت که باید مصوبه  دولت را نیز در این خصوص بگیریم.

طاهری اجرای طرح آزمایشی آبیاری تحت فشار در روستای قلندرمحله، تلاش برای افزایش سهمیه کود کشاورزان تا 50 درصد، نامه به رئیس جمهور برای پرداخت 20 درصد مطالبات گندم‌کاران استان، طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی به علت عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب مورد نیاز منطقه و ... را از دیگر مسائلی دانست که در مجلس هشتم برای حل مشکلات کشاورزان انجام شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول