اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کشاورزان مراقب شیوع بیماری‌های قارچی در گندم زراعی باشند

خبرگزاری فارس: اداره کل جهاد کشاورزی استان اردبیل نسبت به شیوع بیماری های قارچی در اراضی زیرکشت گندم این استان هشدار داد.

کشاورزان مراقب شیوع بیماری‌های قارچی در گندم زراعی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در بخشی از اطلاعیه جهاد کشاورزی اردبیل آمده است: با توجه به احتمال افزایش بارندگی و رطوبت هوا در روزها و هفته‌های آتی که شرایط شیوع بیماری‌های قارچی را مساعد می‌کند کشاورزان باید در صورت مشاهده علایم مشکوک قبل از هر اقدامی برای مشورت و راهنمایی به کارشناسان شبکه‌های مراقبت، مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

در این اطلاعیه یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش راندمان تولید مبارزه به موقع با علف‌های هرز داخل و حاشیه مزارع ذکر شده است.

جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که زمان دقیق و مناسب مبارزه با علف‌های هرز قبل از ساقه رفتن گندم و قبل از به گل نشستن علف‌های هرز می‌باشد، افزوده است: برای عملیات سمپاشی شرایط محیطی باید با دمایی متوسط درجه حرارت روزانه کمتر از 10 درجه سانتی گراد نباشد و حداقل شش ساعت بعد از سمپاشی بارندگی انجام شود.

بر این اساس سموم مورد استفاده نیز باید بر اساس توصیه های مهندسین صورت گرفته و در مصرف آن نکات لازم در دز مصرفی و میزان اختلاط رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل نیز از تحت پوشش بودن بیمه‌ای 268 هزار هکتار از زمین‌های زراعی اردبیل خبر داد.

عبدالحسین رحمانی اظهار داشت: بیش از 268 هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان در مقابل بلایای طبیعی و غیرطبیعی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون 268 هزار و 632 هکتار از زمین‌های زراعتی استان به همراه 42 هزار و 997 نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در شش ماه دوم سال زراعی 91-90 نیز مقدار 9 هزار و 267 هکتار از باغات استان در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی بیمه شده بود.

رحمانی در پایان سخنان خود بیان داشت: برای این مقدار باغات با تعداد 20 هزار و 276 نفر از باغداران، کشاورزان و شاغلان بخش کشاورزی که فاقد بیمه بودند قرارداد بیمه منعقد شده است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول