اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سال زراعی 92 - 91

1500 تن بذر گندم و جو برای کشاورزان یزد تأمین شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از تأمین حدود هزار و 500 تن انواع بذر گندم و جو برای کشاورزان استان یزد خبر داد.

1500 تن بذر گندم و جو برای کشاورزان یزد تأمین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، فرجام فاضلی اظهار داشت: سرانه تولید بذر گندم و جو در طبقات مختلف برای کاشت در سال 92 - 91 به منظور تدارک بذر مورد نیاز کشاورزان استان تأمین شد.

وی افزود: بذر مورد نیاز کشاورزان استان یزد برای کاشت در سال زراعی آینده به میزان هزار و 335 تن بذر گندم و 144 تن بذر جو با برنامه‌ریزی‌های لازم تأمین شده است.

فاضلی عنوان کرد: به منظور تولید این میزان بذر در سطح 447 هکتار با کشاورزان پیشرو با عنوان پیمانکار تولید بذر توسط بخش خصوصی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار داد منعقد شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: ارقام گندم پیشتاز، سیستان، ارگ، کویر، سیوند، پارسی و بم در سال آینده توسط کشاورزان استان یزد کشت خواهد شد.

فاضلی افزود: ارقام نصرت، یوسف، لاین 4 شوری از انواع بذور جو است که امسال توسط کشاورزان یزدی کاشته می‌شود.

فاضلی تأکید کرد: تمام ارقام یاد شده مناسب برای رشد و تولید در شرایط آب و هوایی استان یزد بوده و متحمل به شرایط خشکی و شوری هستند، هر سال برنامه‌ریزی لازم برای تولید میزان 30 درصد از بذور گندم و جو مورد نیاز کشاورزان صورت می‌گیرد.

فاضلی ادامه داد: در یک گردش تقریبا سه ساله، بذر مصرفی کشاورزان تعویض می‌شود که این اقدام تاثیر بسزایی در امر تولید این محصولات استراتژیک دارد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول