اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

250 هزار تن گندم مرغوب در گلستان ذخیره‎سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان گلستان گفت: 250 هزار تن گندم مرغوب در گلستان برای مصارف مردم ذخیره‎سازی شده است که متناسب با مصرف ماهانه توزیع می‎شود.

250 هزار تن گندم مرغوب در گلستان ذخیره‎سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالهم وفایی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گفت: در کارگروه اقتصادی مشکلات کشت پنبه و مسائل نظام صنعتی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی و راهکارهای افزایش تولید، بازرگانی و کشاورزی از دیگر مسائل مورد بررسی این کارگروه بوده است، تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و راهکارهای اجرایی آبیاری در 50 هزار هکتار از ارضی استان که تاکنون یک هزار و 200 هکتار اجرا و به اتمام رسیده و 5 هزار هکتار نیز در حال اجراست.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان یادآور شد: بررسی منابع و مصارف بانک‎های استان، ایجاد شهرک تخصصی شیلات در شهرستان گمیشان که عملیات اجرایی آن طی دو و سه سال آینده انجام خواهد گرفت.

وفایی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی لبنیات استان و تصمیم‎گیری برای حمایت آنان، بررسی و تصمیم‎گیری کارکرد بنادر استان که بندر خواجه‎نفس به‎عنوان بندر تجاری و مابقی بنادر جزو بنادر تفریحی، ورزشی و توریستی استان محسوب می‎شود.

وی گفت: کمک به صندوق حمایت از کشاورزان و اعتبارات تملک سازمان جهاد کشاورزی، تهیه سند پنج ساله در افق 1404 توسعه کشت زیتون در استان، تصمیم‎گیری در خصوص واگذاری برخی از فعالیت‎های بخش کشاورزی و خصوصی از اقدامات کارگروه اشتغال استان بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از واگذاری 100 هکتاری شهرک هزار هکتاری اترک به شرکت اکتائو مارین کمپانی که تحقق آن در جذب سرمایه‎گذاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وفایی افزود: تهیه سند بازرگانی محصولات کشاورزی توسط سازمان‎های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، ایجاد پژوهشکده پنبه و دانه‎های روغنی به جای موسسه پنبه، ایجاد پایگاه‎های اینترنتی آمار و اطلاعات برای دسترسی به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در استان از مهمترین اقدامات این کارگروه بوده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول