اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان:

آغاز برداشت زودهنگام گندم از مزارع هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت محصول گندم در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

آغاز برداشت زودهنگام گندم از مزارع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، کوروش صادقی سطح زیرکشت این محصول را حدود 13 هزار هکتار عنوان و اظهار داشت: نخستین برداشت از زمین‌های کشاورزی میناب آغاز شده است.

به گفته وی عملکرد تولید در هر هکتار به طور متوسط 4.2 تن است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت 52 تا 55 هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین میزان سطح زیر کشت با بیش از 11 هزار هکتار به شهرستان حاجی‌آباد اختصاص دارد، اضافه کرد: بعد از حاجی‌آباد، رودان، میناب و بستک بیشترین سطح کشت را دارا هستند.

صادقی شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس، میناب و بندرلنگه را از عمده نقاطی ذکر کرد که سالانه گندم در آنها کشت می‌شود.

این مسئول در خصوص ارقام بذرهای گواهی شده متذکر شد: چمران، شیرودی، دورم، بهرنگ و یاواروس از جمله ارقام کشت شده هستند.

به گفته وی فصل کشت گندم از اواسط مهر تا نیمه دوم آذرماه و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد، اما در شهرستان میناب به دلیل خنک بودن هوا و کشت زودهنگام، برداشت نیز کمی زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول