اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

برای توسعه زنجان اقدامات زیادی لازم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مسیر طی شده برای توسعه استان کمتر از مسیر باقیمانده است، گفت: برای توسعه زنجان اقدامات زیادی لازم است.

برای توسعه زنجان اقدامات زیادی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه نظام بهداشتی باید سلامت محور باشد، اظهار کرد: سهل ‌الوصول بودن و کم هزینه بودن از شاخص‌های سلامت محور بودن نظام بهداشت و درمان کشور است.

وی با اشاره به دستورات دینی که توصیه به نخوردن قبل از گرسنه شدن و همچنین دست کشیدن قبل از سیر شدن افزود: این همان پیشگیری از بروز بیماری‌ها است که توصیه می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به گزارش‌ ارائه شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌های به دست آمده باید متوجه بود که مسیر پیموده شده در این راه بسیار کم‌تر از راه مانده است.

وی با بیان اینکه از زمان حضورش در شهر زنجان گزارش‌های زیادی ارائه شده است، اضافه کرد: گزارش‌ها همه کارها و اقدامات را مطلوب جلوه می‌دهد در حالی که واقعیت چیزی جز این است.

آیت‌الله خاتمی بر لزوم تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای پیشرفت استان زنجان اشاره کرد و گفت: در واقع استان از آخر اول است.

وی تاکید کرد: انتقاد از عملکردها به معنی نادیده گرفتن تلاش‌های انجام شده نیست، بلکه باید متوجه بود که کارهای انجام شده خوب بوده است، ولی این استان برای به روز شدن اقدامات زیادی را نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: ساختن ایران کار زیادی لازم دارد، که اگر به داشته‌های فعلی قناعت شود امور پیش نخواهد رفت.

وی پیشرفت امور را در سطح استان زنجان منوط به داشتن منابع انسانی و مالی دانست و گفت: استان منابع انسانی خوبی در اختیار دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در منابع مالی محدودیت‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: منابع آنقدر است که بتوان با آن کارها را پیش برد.

وی بر داشتن هدف برای رشد و تعالی در هر جامعه‌ای تاکید کرد و گفت: منابع انسانی و مالی با تعیین یک هدف می‌توانند زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود 60 هزار دانشجو در استان زنجان افزود: وجود این تعداد دانشجو با توجه به اینکه در دوران قبل از انقلاب فقط یک هنرستان وجود داشت برای دیروز خوب است، ولی باید متوجه بود که این موجودی با نیازهای فردا مطابقت ندارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در استان زنجان گفت: مقایسه وضعیت کنونی استان با حدود 200 سال پیش بیانگر بدی اوضاع است، چرا که به طور یقین بازار بزرگ زنجان فقط برای مردم زنجان ساخته نشده چون جمعیت زنجان کم بوده است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: زنجان در گذشته‌ای نه چندان دور مرکز تجاری برای تامین مایحتاج دیگر مناطق بوده است.

وی وضعیت جغرافیایی و شاهراه ارتباطی بودن استان زنجان را از الطاف الهی دانست و افزود: باید از این موهبت استفاده بهینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به مشکل فرهنگی موجود در استان زنجان در مورد تحمل نکردن اضافه کرد: باید برای اصلاح امور در این زمینه اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول