اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

عدم توسعه زنجان وجود بروکراسی زاید اداری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت استان زنجان در جذب سرمایه‌گذار گفت: یکی از دلایل اصلی عدم توسعه استان زنجان وجود بروکراسی زاید اداری این استان است.

عدم توسعه زنجان وجود بروکراسی زاید اداری است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه سیاست مسئولان عالی استانی بحث تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان در استان زنجان است، اظهار داشت: باید زمینه و بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان زنجان در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های تولید فولاد که توسط شرکت دژ پل آرین و شرکت آذر سهند تبریز در زنجان انجام می‌شوند، افزود: بحث مربوط به انتخاب زمین برای این طرح‌ها بدون حساسیت از سوی مسئولان استانداری دنبال می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با انتقاد از مسئولان استانی تصریح کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد در زمینه طرح‌های تولید فولاد در استان زنجان اما تاکنون خروجی خوبی در این زمینه به دست نیامده است.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی باید هر چه زود‌تر مشکل زمین طرح تولید فولاد شرکت دژ پل آرین را حل کنند، خاطر نشان کرد: هیچ توضیحی از هیچ مسئول مربوطه‌ای در عدم همکاری با سرمایه‌گذار خارجی در استان پذیرفته نیست.
عسگری با انتقاد از اداره منابع طبیعی افزود: ما از اداره منابع طبیعی توقع معجزه نداریم فقط انتظار داریم بستری فراهم کند تا سرمایه‌گذار که با هزار زحمت به استان آورده شده به راحتی از دست نرود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به زمین‌های دارای مشکل معارضی گفت: منابع طبیعی اجازه می‌دهد تا افراد بدون حساب و کتاب زمین‌های منابع طبیعی را تصاحب کنند و در زمانی که به آن زمین‌ها برای سرمایه‌گذاری نیاز است با مشکلات فراوان مواجه شود.
وی با اشاره به اینکه مدیریت استان در بحث پیگیری مساله پتروشیمی زنجان سنگ تمام گذاشته است، تصریح کرد: اما بعد از گذشت دو سال در زمینه بحث پتروشیمی زنجان هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.
عسگری با اشاره به اینکه هر نظری باید کارشناسی شده و بعد ارائه شود، خاطر نشان کرد: وظیفه همه ارگان‌های مربوطه است که مسائل و مشکلات زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران را در اسرع وقت حل کنند.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان در خصوص طرح تولید فولاد شرکت دژ پل آرین گفت: فاز یک طرح تولید فولاد دژ پل آرین 20 هکتار زمین لازم دارد.
وی تصریح کرد: خیلی بد است کسی با 50 میلیارد تومان سرمایه به استان آمده باشد، اما به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات جزئی از دست برود.
عسگری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار باید در حداقل زمان ممکن جذب، توجیه و عملیات اجرایی را در استان آغاز کند، یادآور شد: مسئولان استان هیچ نگرانی از بابت اینکه استان زنجان تبدیل به قطب فولاد شود را ندارند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان در خصوص طرح سرمایه گذاری کاسپین خودرو گفت: بحث واگذاری زمین در شهرک افق ابهر برای راه‌اندازی این صنعت در استان قطعی شده است.
وی به طرح گردشگری زنجانرود که از سال گذشته کلنگ زنی شده است اشاره کرد افزود: سازمان مسکن و شهرسازی باید بحث مشکل این پروژه را در اسرع وقت پیگیری کند.
عسگری در خصوص مشکلات طرح زنجانرود گفت: ظرف 10 روز باید قضیه زنجانرود تمام شود.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: سرعت اجرای پروژه در هیچ استانی به اندازه استان زنجان نیست بنابراین در مورد کارهای اداری پروژه‌های اخیر هیچ توضیحی را از هیچ مسئولی قبول می‌کنیم فقط باید همه به حل مشکلات این سرمایه‌گذاران بپردازند.
وی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری در زنجان با سرعت و قوت بیشتری در حال پیگیری است، یادآور شد: موضوع سیمان خمسه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
عسگری به وضعیت پتروشیمی زنجان نیز اشاره کرد و گفت: بحث پتروشیمی زنجان که دغدغه و مسئولان نیز است با جدیت در حال پیگیری است.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان خارج از هر گونه حاشیه مسیر توسعه و سرمایه گذاری را طی می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول