اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 12 اسفند تا 10 فروردین صورت گرفت

نجات 28 مادر باردار در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از 12 اسفند ماه سال گذشته تا 10 فروردین سال جاری 28 مادر باردار در استان زنجان که در شرایط اضطراری به سر می‌بردند، نجات یافتند.

نجات 28 مادر باردار در استان زنجان

رحیم سروری زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه مرگ مادر باردار به عنوان یکی از شاخص‌های عقب افتادگی کشورها مطرح است، اظهار داشت: از این نظر استان زنجان جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که مرگ مادر باردار در آن پایین است و استان در این زمینه به چشم‌انداز 20 ساله نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه در طول ایام عید بر اساس بازرسی‌های به عمل آمده 12 هزار و 150 کیلوگرم مواد خوراکی و غذایی در استان زنجان کشف شد، خاطر نشان کرد: همچنین 131 مورد معرفی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همچنین اضافه کرد: در ایام تعطیلات 33 مورد نیز تعطیلی اماکن توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه نخستین اتوبوس آمبولانس به استان زنجان وارد شده است، ادامه داد: در مجموع در ایام عید 70 دستگاه آمبولانس در اختیار سیستم دانشگاه علوم پزشکی بود.

سروری زنجانی با تاکید بر اینکه دامنه تصادفات و مصدومان ناشی از تصادفات در تعطیلات سال جاری کاهش یافته است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مجموع در ایام عید 37 پایگاه جاده‌ای و شهری داشته است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد از مطب‌های استان زنجان در طول تعطیلات عید پذیرای بیماران بوده‌اند، یادآور شد: بیمارستان‌ها نیز در این ایام شیفت‌بندی شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در ایام عید بیش از 32 هزار نفر مراجعه به اورژانس ثبت شده است، خاطر نشان کرد: در این ایام عمل‌های جراحی و پذیرش بیماران نیز به منظور بستری انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به هفته سلامت و شعار امسال که سلامت و سالمندی عنوان شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید در زمینه سالمندان برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول