اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

رشد 33 درصدی سرمایه‌گذاری طرح توسعه استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه استان زنجان در سال جاری 2 میلیارد و 360 میلیون ریال است، که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

رشد 33 درصدی سرمایه‌گذاری طرح توسعه استان زنجان

حمید صدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته لبیک به سفارشات مقام معظم رهبری و دولت است.

وی تصریح کرد: با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای کشورهای مختلف و نوسانات، رشد مطلوبی در حوزه‌های صنعتی، معدن، تجارت و خدمات بازرگانی ارائه شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: در یک آمار مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه پارس حیات با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در سال آینده افتتاح می‌شود، افزود: قبل از سال جاری تنها زمین این پروژه تامین شده بود.

صدری با اشاره به اینکه تولید صنعتی بوتالی ابهر قبل از سال جاری 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: در سال جاری این پروژه با پیشرفت 70 درصد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه ارسان گرانیت تا قبل از سال جاری 30 درصد رشد داشت، خاطرنشان کرد: میزان رشد این پروژه در سال جاری  70 درصد است که در مرحله افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از پیشرفت 80 درصدی پروژه شیشه غزال بهینه جام در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه در سال گذشته 25 درصد پیشرفت داشت.

وی با اشاره به پیشرفت 30 درصدی سیمان خمسه زنجان خاطرنشان کرد: این پروژه تا از سال 83 کلنگ‌زنی شده است، که تا سال گذشته 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

صدری با بیان اینکه صنایع پتروشیمی تا سال جاری تنها 20 درصد رشد داشت که در سال جاری نیز 20 درصد اضافه شده است، خاطرنشان کرد: پروژه کیلوس استان زنجان نیز آماده بهره‌برداری در سال 91 است.

وی با اشاره به واگذاری 55 قطعه زمین در شهرک صنعتی استان زنجان در سال گذشته، افزود: در سال جاری نیز 95 قطعه زمین واگذار شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 60 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی مستقر شده است، یادآور شد: در سال جاری 105 واحد در این شهرک‌ها مستقر شده‌اند.

وی میزان زمین اختصاص داده شده به شهرک‌های صنعتی را در سال گذشته هشت هکتار عنوان کرد و افزود: در سال جاری 58 هکتار واگذار شده است.

صدری با اشاره به اینکه تا پایان سال 89، میزان اشتغال 13 هزار نفر بود، افزود: این میزان در سال جاری به 16 هزار نفر رسید که 23 درصد رشد داشته است.

وی میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه استان زنجان را تا پایان سال گذشته 1 میلیارد و 770 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در سال جاری این میزان به 2 میلیارد و 360 میلیون ریال با 33 درصد رشد نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول