اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 3 درصد بودجه عمرانی جهادکشاورزی به طرح‌های تحقیقاتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اختصاص سه درصد بودجه عمرانی به طرح‌های تحقیقاتی، راهکاری مطمئن در حرکت به سوی توسعه پایدار بخش کشاورزی در استان است.

اختصاص 3 درصد بودجه عمرانی جهادکشاورزی به طرح‌های تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان در نخستین نشست کارگروه تخصصی پژوهشی سازمان، با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های تحقیقاتی در تثبیت حرکت مدیریت شده در مسیر توسعه پایدار بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اختصاص سه درصد بودجه عمرانی پروژه‌های اجرایی سازمان به طرح‌های تحقیقاتی، یکی از راهکارهای موجود در تسطیح مسیر حرکت به این سمت است.

وی با اشاره به ارزش علمی و اقتصادی طرح‌های تحقیقاتی در گذر از روش سنتی تولید مبتنی بر شیوه آزمایش و خطا به روش مدرن مبتنی به روش علمی افزود: بر اساس سیاست‌های سازمان برای توسعه روش‌های مدرن در تولید کیفی محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از تمام امکانات در دسترس برای سرعت بخشی به این حرکت و در کنار آن استفاده صحیح از ظرفیت‌های علمی و تحقیقی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، با هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به مسیر کاربردی، استفاده درست با مدیریت صحیح از اعتبارات تخصیصی در امر تحقیق، رشد میزان تحقیقات قابل اجرا در بخش‌های مختلف کشاورزی به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اهمیت زمان‌بندی در ایجاد سهولت در جذب بودجه اجرایی طرح‌های مورد نظر گفت: سرعت بخشی به روند کارهای اداری مورد نظر تا مرحله تصویب نهایی، اختصاص مبالغ مورد نیاز در ردیف بودجه سال آتی را میسر خواهد کرد.

محمدیان ارتقا کمی و کیفی پروژه‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی و اجرای آن در بخش تولید را یکی از مهم‌ترین کارهای زیربنایی در بخش توسعه‌ای کشاورزی استان بیان کرد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی، می‌توانیم از بودجه اعتبارات ملی نیز در بخش تحقیقاتی برخوردار باشیم و این امر محرکی دیگر در سرعت دهی بیشتر به کارهای تحقیقی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خواهد بود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول