اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز اتفاق افتاد

آغاز به‌کار همایش جهاد اقتصادی با محور کشاورزی در یاسوج

خبرگزاری فارس: به همت دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد همایش بزرگ جهاد اقتصادی با محوریت کشاورزی و منابع‌طبیعی در یاسوج با حضور پژوهشگران 12 استان کشور برگزار شد.

آغاز به‌کار همایش جهاد اقتصادی با محور کشاورزی در یاسوج

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگ جهاد اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شعار جهاد اقتصادی تنها منحصر به یک سال خاص نمی‌شود و باید این شعار به یک فرهنگ تبدیل شود.

اکبر نیکزاد با اشاره به نامگذاری حکیمانه رهبر معظم انقلاب افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای پیشرفت و توسعه است که با سرلوحه قرار دادن تدابیر و منویات مقام معظم رهبری این مهم قابل دسترسی است.

وی با اشاره به موضوع این همایش که با محوریت توسعه کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آب و زمین حاصل‌خیز موقعیت بسیار خوبی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا سرعت توسعه استان را شتاب گیرد.

نیکزاد یادآور شد: بسیاری از اهرم‌های توسعه در این استان فراهم است و تنها نیاز به کار و تلاش داریم.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان به لحاظ پوشش جنگلی است که این موضوع در کنار خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان می‌تواند چرخ توسعه این استان را در مدار کشاورزی و منابع طبیعی به حرکت درآورد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش دانشگاهیان را در توسعه این استان پر رنگ دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید دانشگاه و پژوهشگران در خط مقدم باشند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این همایش با ارائه مقاله جهاد اقتصادی و فرهنگ جهادی به تشریح ابعاد مختلف جهاد و راهکارهایی در این رابطه پرداخت.

مهدی آقاپور افزود: رسیدن به فرهنگ جهادی مستلزم طرح هدف و ارزش‌های حیاتی در جامعه است که بدون آن جهادی صورت نخواهد گرفت.

وی بیان داشت: تحقق جهاد اقتصادی مستلزم وحدت نظر جمعی درباره پیشرفت اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی است.

پژوهشگر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی هرگز و به هیچ عنوان خواهان ایرانی آباد، مستقل و اسلامی نبوده و نیستند تاکید کرد: جهاد اقتصادی با روحیه جهادی و عزم عمومی ممکن است.

به گزارش فارس از یاسوج، این همایش تا ساعاتی دیگر ادامه دارد که در پایان مقالات برتر در این همایش معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول