اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال 90 موفقیت‌آمیز بوده است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این سازمان در سال جاری سازمان موفقی بوده و در چهارمین جشنواره شهید رجایی نیز رتبه نخست را کسب کرده است.

اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال 90 موفقیت‌آمیز بوده است

محمد نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال جهاد اقتصادی را ارزیابی کند، بیان داشت: با توجه به این مطلب که بخش کشاورزی به صورت مستقیم وابسته به آب است و ما در سال جاری نیز با محدودیتی در این زمینه رو به ‌رو بودیم به اهداف مورد نظر خود برای رسیدن به تولید محصولات باغی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری مقرر شده بود که 600 هزار تن گندم و 700 هزار تن محصول میوه تولید شود اما به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه آب به وجود آمد اهداف ما محقق نشد.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان تصریح کرد: در سال جاری بیش از 877 پروژه در استان افتتاح شد که نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اعتبار پروژه‌های افتتاح شده در استان نسبت به سال گذشته چهار برابر بوده که نشان دهنده این است که کارهای بنیادی بسیاری در این زمینه انجام شده است، در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت در مجتمع‌های تولیدی از قبیل دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها حدود 45 میلیارد تومان هزینه شد که توانستیم سیستم‌های 60 واحد مرغداری و 80 واحد گلخانه و تولید قارچ را در زمینه مصرف سوخت بهینه کنیم.

نصر با اشاره به اقدامات اساسی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری افزود: استان، افزایش میانگین  توزیع شیر از 32 کیلوگرم به 33 کیلوگرم و تولید شیر خام از 850 به 877 تن از جمله اقدامات اساسی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری بوده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از یک اقدام دیگر این سازمان در سال جاری سخن گفت و ادامه داد: این سازمان در زمینه تولید محصول سالم نیز نزدیک به 33 هکتار از گلخانه‌های استان را به سیستم مبارزه با بیولوژیک مجهز کرده و در این راستا نیز برای نخستین بار توانسته حدود 10 هزار تن محصول بدون سم را به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری این سازمان توانست در زمینه مکانیزاسیون با توجه به عدم اعتبارات کافی به 50 درصد از اهداف خود برسد.

نصر بیان داشت: این سازمان در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی به ارتقاء 1.44 درصد رسیده که اتفاق بسیار بزرگی برای استان اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این سازمان این است که بهره‌وری از ماشین‌آلات را به 72 درصد رسانده که این امر در گذشته زیر 60 درصد بوده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: این سازمان در سال جاری سازمان موفقی بوده که در چهارمین جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول