اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 91

سال طلایی اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی نهاوند است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: سال 91 سال طلایی برای اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی نهاوند است.

سال طلایی اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی نهاوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌‌کوشا پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و یا کلنگ‌زنی چند طرح خدماتی‌، تولیدی در بخش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نهاوند اظهار داشت: بهینه کردن مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی نقش مهمی در کاهش مصرف و افزایش تولید در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی دارد.

وی گفت: بتونی کردن انهار سنتی نهاوند از این نوع است که می‌توان با بتونی کردن نهرهای سنتی میزان هدررفت آب را به مقدار بالایی کاهش دارد و از هدررفت این نعمت ارزشمند خدادادی جلوگیری کرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه در شهر نهاوند بیش از 11 دهنه سراب و چشمه جوشان خروشان وجود دارد از خروج سالانه بیش از 520 میلیون متر مکعب آب از این رودخانه و سراب‌ها در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: ساماندهی سراب‌ها و انهار سنتی نقش مؤثری در تقویت سفره‌های زیرزمینی و افزایش سطح آب چاه‌های کشاورزی و صنعتی دارد.

وی هفته منابع طبیعی را فرصتی برای ترویج فرهنگ نگهداری از انفال خواند و گفت: حفظ انفال و منابع طبیعی مورد تأکید آیات، روایات و احادیث معصومین است و وظیفه تک تک مردم حفاظت و حراست از منابع طبیعی است.

زارعی‌کوشا از افتتاح طرح‌های هفته منابع طبیعی خبر داد و ابراز داشت: افتتاح سایت پرورش ماهی روستای بابارستم با تولید 20 تن گوشت ماهی در سال، کلنگ‌زنی بتونی کردن نهر سنتی روستای بخش زرین‌دشت با 300 میلیون تومان و افتتاح طرح آبخیزداری روستای گوشه و بدیع‌الزمان بخش مرکزی با نگهداری و یک هزار و 600 میلیون متر مکعب آب با 210 میلیون تومان اعتبار از مهمترین پروژه‌هایی این هفته است.

انتهای پیام/خ۲۰

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول