اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 20 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر 20 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی شهرستان زنجان افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح 20 پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی زنجان
قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان اقدام به افتتاح و بهره‌برداری برخی از پروژه‌‌های عمرانی و تولیدی خود می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برای انجام پروژه‌های مذکور 13 میلیارد و 318 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان یادآور شد: اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های مذکور از محل اعتبارات استانی، کمک بلاعوض دولت و سرمایه‌گذاری شخصی با اشتغال و تثبیت 69 نفر در زمینه تولیدات کشاورزی، دام و آبزی پروری در مناطق تابعه شهرستان زنجان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور شامل احداث و تولید محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی، پرورش دام و تولید فرآورده‌های دامی از قبیل گوشت قرمز و لبنیات و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای است، ادامه داد: این اقدامات به منظور تولید محصولات کشاورزی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب بالا، بالا بردن راندمان، مدیریت در مزرعه و افزایش تولید در واحد سطح و لایروبی قنات به منظور بالا بردن آبدهی آن برای کشت محصولات زراعی اراضی پایاب صورت گرفته است.

سلیمانی اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور 18 هزار کیلوگرم گوشت قرمز، 39 هزار کیلوگرم گوشت ماهی و همچنین 12 هزار کیلوگرم شیر با ارزش ریالی بیش از 2 هزار و 400 میلیون ریال به تولیدات شهرستان زنجان اضافه می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در راستای افتتاح این پروژه‌ها 70 هزار کیلوگرم محصولات گلخانه‌ای و نهال سیب پایه مالینگ به تعداد 5 هزار و 500 اصله و سایر محصولات نیز با ارزش ریالی 600 میلیون ریال در سال به تولیدات این شهرستان اضافه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: در 9 ماهه سال جاری 2 هزار و 270 متر مربع از اماکن دامی روستاییان زنجانی نوسازی شده است.

وی یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری 8 هزار و 529 متر مربع از اماکن دامی روستاییان شهرستان زنجان بهسازی شده است.

سلیمانی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 49 فقره گواهی بهسازی و هفت فقره مجوز نوسازی اماکن دامی صادر شده است، ادامه داد: مبلغ کمک هزینه پرداختی به این دامداران 170 میلیون ریال بوده است.

وی همچنین اذعان داشت: 10 دامدار نیز به منظور اخذ پروانه دامداری کوچک روستایی به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح پروار بندی در 9 ماهه سال جاری یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر سایر پرواربندان 215 نفر از پروار بندانی که از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره)، استعلامات بانک‌ها و اداره کل امور زندا‌ن‌ها معرفی شده بودند نیز به منظور پرورش 14 هزار و 500 راس گوساله و بره نظارت، ارائه مشاوره، تامین سوخت مورد نیاز به میزان 838 هزار و 662 لیتر نفت و گاز سفید بوده‌ را به انجام رسانده است.

وی اذعان داشت: از اقدامات انجام شده مذکور یک هزار و 500 تن گوشت استحصال شده است.

سلیمانی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی برای 250 نفر از پروار بندان متقاضی تسهیلات پروار بندی تشکیل پرونده شده است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول