اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

کاشت محصولات علوفه‌ای جزو اولویت‌های جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی کاشت محصولات علوفه‌ای را جزو اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان است.

کاشت محصولات علوفه‌ای جزو اولویت‌های جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی غلامرضا هادربادی اظهار داشت: بیشترین تولیدات کشاورزی استان در سال 90 مربوط به محصولات علوفه‌ای و به میزان 206 هزار و 702 تن و کمترین تولید مربوط به محصول حبوبات به میزان 35 تن است.

وی افزود: تولیدات محصولات زراعی استان خراسان‌جنوبی در سال 90-89 به میزان 405 هزار و 836 تن است که ارزش ریالی این تولیدات یک میلیون و 239 هزار و 334 میلیون ریال قابل پیش‌بینی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: میزان تولیدات زراعی نسبت به سال 89، معادل 177 هزار تن و 164 تن کاهش تولید داشته‌ایم که مربوط به محصولات صیفی نظیر هندوانه و خربزه است و اکثر محصولات زراعی در داخل استان مصرف می‌شود.

هادربادی بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان خراسان‌جنوبی در سال جاری به میزان 125 هزار و 448 هکتار است که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به محصول غلات به میزان 78 هزار و 29 هکتار و تولید 97 هزار و 126 تن است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات زراعی استان در سال جاری در حدود 21 درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و از جمله مهمترین تسهیلات ارائه شده به تولید کنندگان را، احداث مزارع آرمانی و الگویی ویژه محصولات پنبه، گندم، نباتات علوفه‌ای، خرید و توزیع کودهای زیستی و بیولوژیک، خرید و توزیع بذور و ارقام جدید زراعی و اجرای طرح کشاورزی حفاظتی برشمرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول