اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه آجرلو در نشستی خبری عنوان کرد

تشریح دستاوردهای حضور در اجلاس جهانی بین‌المجالس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری به تشریح دستاوردهای حضور هیئت ایرانی در اجلاس جهانی بین‌المجالس پرداخت.

تشریح دستاوردهای حضور در اجلاس جهانی بین‌المجالس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فاطمه آجرلو ظهر امروز در ابتدای این نشست با اشاره به نام‌گذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این تدبیر مقام معظم رهبری را در ادامه برنامه‌های ایشان برای سیر تکاملی نظام اسلامی ایران ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمام کارگزاران نظام اسلامی باید با الگو قرار دادن این رهنمود برای ارتقای تولید ملی و کاهش موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش تولید قدم بردارند تا کشورمان در ادامه این روند رو به رشد خود بتواند با اتکا به تولیدات و دانش بومی خود حرکت کرده و از وابستگی به سایر کشورها بکاهد.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان البرز در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی این استان را بسیار توانمند توصیف کرد و گفت: البرز هم‌اکنون در جایگاه ویژه‌ای در زمینه کشاورزی، صنایع تولیدی و تبدیلی و تولید قطعات خودرویی قرار دارد و باید ضمن حمایت از تولیدکنندگان و کاهش مشکلات آنها، زمینه افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم کنیم تا این استان بتواند بیش از پیش در عرصه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد خود برای تشکیل کارگروهی در استان برای رفع موانع تولید خبر داد و گفت: خوش‌بختانه این پیشنهاد مورد توجه مدیران استان نیز قرار گرفته و می‌تواند در صورت تشکیل نقشی مؤثر در رشد تولید و خودکفایی کشور داشته باشد.

آجرلو در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و روز ملی فناوری هسته‌ای تلاش مذبوحانه دشمنان برای متوقف کردن این حرکت ملی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متأسفانه جهالت دشمنان ما و ناآگاهی آنها از توانمندی جوانان ایرانی سبب شده این روش را برای متوقف کردن سیر حرکتی کشورمان انتخاب کنند، در حالیکه این اقدام آنها موجب افزایش انگیزه در میان جوانان این کشور شده و آنها با شهامت وصف ناشدنی اعلام می‌دارند که حاضرند در این راه حتی جان خود را نیز از دست بدهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دستاوردهای سفر هیئت ایرانی به کشور اوگاندا و حضور در اجلاس جهانی بین‌المجالس اشاره کرد و اظهار داشت: اجلاس بهاره این مجمع نیمه اول فروردین‌ماه در کشور اوگاندا برگزار شد و در این اجلاس مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت زنان و کودکان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در این اجلاس نمایندگان بیش از 80 کشور حضور داشتند و مباحث مهمی از جمله مسائل سوریه در آن مورد بررسی قرار گرفت که با تلاش‌های هوشمندانه هیئت ایرانی دستاوردهای مثبتی را برای این کشور دربر داشت.

آجرلو در توضیح بیشتر این موضوع گفت: برخی کشورهای اروپایی با لابی‌گری‌هایی که پیش از شروع اجلاس داشتند تلاش کردند زمینه صدور بیانیه‌ای تند را علیه دولت سوریه فراهم کنند، اما با اقدامات خوبی که هیئت ایرانی داشت و همراهی کشورهایی چون چین، کره‌شمالی و برخی کشورهای آفریقایی این تلاش آنها به ثمر ننشست و در نهایت در پایان این اجلاس با بیانیه‌ای ملایم از سوریه خواسته شد تا زمینه استقرار مردم‌سالاری و برگزاری یک انتخابات آزاد را با حضور ناظران بین‌المللی فراهم کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه کاهش حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، راهکارهای افزایش سلامت زنان و کودکان و جلوگیری از قاچاق آنها را از دیگر مباحث مطرح شده در این اجلاس برشمرد و گفت: در این اجلاس دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت زنان و کودکان برای حاضران عنوان شد و بسیاری از کشورها با ابراز تعجب از موفقیت‌های ایران، کشورمان را الگویی مناسب برای خود در جهت رفع این مشکلات عنوان کردند.

نماینده مردم کرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از همراهی رسانه‌های گروهی البرز در به ثمر نشستن بسیاری از مطالبات مردم کرج گفت: خوش‌بختانه در سایه حمایت رسانه‌ها و بسیاری از مسئولان در طول این هشت سال توانستیم اهداف خوبی چون تشکیل استان البرز و تأمین آب شرب سالم مردم کرج را به ثمر بنشانیم و امیدوارم در ادامه نیز نمایندگان استان در دور جدید فعالیت مجلس بتوانند با تلاش خود از مشکلات مردم شریف البرز بکاهند و در این مسیر این آمادگی را دارم تا تجربیات و دانسته‌های خود را برای حل مشکلات در اختیار آنها قرار دهم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول