اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک:

در ایران دیدگاه دینی خانواده پشتوانه سالمندی است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک، پشتوانه سالمندی در کشورمان را به دلیل داشتن دیدگاه دینی نهاد خانواده ذکر کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی، آگاهی و توانمندی خانواده‌ها در زمینه سالمندان افزایش یابد.

در ایران دیدگاه دینی خانواده پشتوانه سالمندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی امروز در همایش سالمندی و سلامت شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی آبیک اظهار کرد: سالمندی شرایط اجتماعی و فرهنگی خاص خود را دارد لذا می‌طلبد که توانمندی و آگاهی اقشار مختلف جامعه اعم از سالمندان و غیر سالمندان در زمینه سالم سالمند شدن افزایش یابد.

وی افزود: اگر در تمام حوزه‌ها سالمند محوری فرهنگ شود دچار مشکل نخواهیم شد ولی اگر به این موضوع توجه نکنیم دچار معضلات فراوانی می‌شویم.

این مسئول ادامه داد: در جهان افزایش رشد سالمندی بیشتر از رشد جمعیت است و این در حالی است که در کشور ما نیز جمعیت سالمندان بیشتر از کشورهای توسعه یافته بوده و سرعت دو برابری گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه، 82 درصد از مردم در شهر زندگی می‌کنند ولی در کشور ما 50 درصد از مردم در شهر زندگی می‌کنند که می‌طلبد خدمات، امکانات و شرایط لازم در روستاها برای سالمندان فراهم شود.

برودتی، پشتوانه سالمندی در کشورمان را به دلیل داشتن دیدگاه دینی نهاد خانواده ذکر و خاطر نشان کرد: در کشور ما ساختار و سیستم اجتماعی قوی و خاصی وجود ندارد بنابراین باید برنامه‌ریزی، آگاهی و توانمندی خانواده‌ها در زمینه سالمندان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش امید به زندگی در کشور ما رو به افزایش است، اضافه کرد: مشکلات روحی و روانی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل سالمندان است بنابراین باید مسائل معنوی و قرآنی در خانواده‌ها تقویت شود هر چند که در این زمینه نیاز مادی جایگاه خاص خود را دارد ولی توجه به نیاز معنوی سالمندان ضروری‌تر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بی‌خوابی، فراموشی، درد مفاصل و آرترز، مسائل اقتصادی و داشتن دغدغه‌های روحی از جمله مشکلات سالمندان است که این بیماری سالمندان باید به موقع تشخیص و درمان شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک بر تغذیه سالم، فعالیت بدنی، تحرک و نیز افزایش سطح آگاهی از سوی سالمندان تأکید کرد و گفت: سالمندان باید برای حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

برودتی، عشق و محبت را حق سالمندان عنوان کرد و گفت: تجارب سالمندان می‌تواند برای جوانان چراغ و روشنگر راه باشد.

در این همایش از 10 سالمند شهرستان آبیک تجلیل شد که خانم خوشقدم گلزن سالمند 107 ساله از روستای اصغرآباد بخش مرکزی یکی از تجلیل شدگان بود. گفتنی است، اجرای سرود، قرائت مقاله سالمندی، اجرای ورزش باستانی و مرشدخوانی از برنامه‌های جنبی این همایش بود.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول