اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 21 اردیبهشت ماه جاری صورت می‌گیرد

شهرکرد میزبان همایش سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت

خبرگزاری فارس: همایش سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت 21 اردیبهشت ماه جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان همایش سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت

ناصر خسروی، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی در راستای پیشبرد اهداف شهرهای دوستدار سلامت و برنامه شهرهای سالم و روستاهای مجری CBI از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی شعار امسال روز جهانی بهداشت را زندگی سالم، طول عمر بیشتر اعلام کرد و گفت: بر همین اساس در سال ‌جاری محور برنامه‌های این معاونت حول محور زندگی سالم، طول عمر بیشتر، سلامت و سالمندی برنامه‌ریزی شده است.

خسروی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به بافت جمعیتی جهان امروز افزون بر 700 میلیون نفر سالمند در جهان زندگی می‌کنند، بر اساس آمار موجود جمعیت سالمند ایران تا سال 2050 به 26 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت دوران سالمندی، گفت: سالمندی یک دوره از زندگی بشر است و این به‌ معنای انتهای زندگی نیست، بر همین اساس به‌ منظور سپری کردن دوران سالمندی در آرامش و آسایش باید از زمان کودکی تا کهن‌سالی بر اساس یک برنامه سالم و بهداشتی حرکت کنیم.

وی بر لزوم توجه به سلامت فردی به‌ ویژه در دوران پیری فرد اشاره کرد و گفت: سلامت در تمام دوره‌های زندگی از کودکی، جوانی، و میانسالی تا دوران پیری فرد بسیار مهم و حائز اهمیت است، چراکه در دوران سالمندی با توجه به شکستگی و کهولت سن نیاز به توجه و مراقبت جسمانی و روانی بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

خسروی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در ادامه هفته سلامت در این استان، گفت: برپایی پایگاه سلامت، برگزاری همایش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد، برگزاری مانور تیم‌های امدادی، بهداشتی و فوریت‌های محیط در روستای دورک اناری، عیادت از سالمندان، معاینه رایگان سالمندان استان در مرکز بهداشتی درمانی از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول