اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

سالمندی و سلامت محور برنامه‌های سال 91 است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سالمندی و سلامت و آموزش سالمندان محور برنامه‌های سال 91 است.

سالمندی و سلامت محور برنامه‌های سال 91 است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین سرمست ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در سال 91 با موضوع فرارسیدن هفته سلامت، اظهار داشت: موضوع اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 "سالمندی و سلامت" و شعار "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" انتخاب شده است.

وی افزود: اکنون در جامعه بیشتر به موضوع درمان و انجام اقدامات مورد نیاز، پس از بروز حادثه پرداخته می‌شود؛ این روند باید تغییر کند و نگاه پیشگیرانه در جامعه رایج شود.

سرمست تصریح کرد: به عنوان مثال ترویج فرهنگ غربی در تغذیه و استفاده بیش از حد از فست‌فودها موجب بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی شده که تحمیل هزینه‌های بسیار و از کار افتادگی جامعه، نتیجه این فرهنگ تغذیه‌ای نامناسب است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفته سلامت بیان کرد: نواختن زنگ سلامت، جشنواره منطقه ‌ی غذا و دارو، همایش روز جهانی بهداشت و تجلیل از فعالان و خیران عرصه سلامت، آموزش در سرای سالمندان و افتتاح پروژه‌های هفته سلامت از اهم برنامه‌های این هفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی خانواده‌ها و رعایت اصول تغذیه سالم و همچنین افزایش تحرک، از نظر اقتصادی هزینه‌های کمتری به خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

سرمست درباره ضرورت توجه به بهداشت روانی شهروندان و ایجاد نشاط و شادمانی در شهرها، گفت: مشکلات روحی و روانی کوچک و جزئی در شهرهای استان کم نیست و بسیاری از این مسائل کوچک، مشکلات بزرگی را در خانواده‌ها ایجاد می‌کند؛ در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایجاد نشاط در شهرها انجام شد و همه ادارات و ارگان‌ها موظف شدند در این زمینه وارد عمل شوند که این اقدامات باید در سال جدید هم ادامه یابد.

براساس این گزارش، از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 "سالمندی و سلامت" و شعار "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" انتخاب شده است. بر همین اساس روزهای هفته سلامت مرتبط با موضوع سالمندی نامگذاری شده‌اند. به این ترتیب 18 فروردین‌ماه با عنوان "سالمندی، ورزش و سلامت معنوی"، 19 فروردین با عنوان "سالمندی و آموزش همگانی"، 20 فروردین با عنوان "سالمندی و حوادث و بلایا"، 21 فروردین با عنوان "سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت"، 22 فروردین با عنوان "سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین‌بخشی"، 23 فروردین با عنوان "سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها" و 24 فروردین با عنوان "سالمندی و کرامت اجتماعی" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول