اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

150 میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی اصفهان هزینه شد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبار برای 450 طرح مختلف آب‌رسانی در استان اصفهان هزینه شده است.

150 میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی اصفهان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در چهارمین همایش خشکسالی، حفاظت از منابع طبیعی و مصرف بهینه آب و وضعیت پایدار اظهار داشت: در سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبار برای 450 طرح مختلف آب‌رسانی در استان اصفهان هزینه شد و بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس جمهوری برای بخش کشاورزی اختصاص یافت.

وی بیان داشت: تا پایان دولت دهم، باید لیست طرح‌های کلان استان اصفهان به اتمام برسد که مهم‌ترین این طرح‌ها، تأمین و انتقال آب به ویژه در فلات مرکزی ایران و طرح بهشت آباد است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سال آینده تمام استان اصفهان زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرد، ادامه داد: تا پایان سال جاری، تمام بخش‌های شهرستان کاشان زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: میزان رشته‌های دانشگاهی علوم پزشکی اصفهان در سال 84 در حالی 90 عدد بوده که در سال جاری به 164 رشته رسیده است و با 82 درصد رشد روبرو بودیم.

ذاکراصفهانی تعداد مراکز تحقیقاتی پزشکی اصفهان در سال 57 را دو عدد دانست که این رقم در سال 84 به هفت عدد و در سال جاری به 43 عدد رسیده است، اضافه کرد: میزان رشد این مراکز طی 32 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد برابر با 14 درصد رشد است.

وی همچنین تعداد مقالات ISI دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال پیروزی انقلاب اسلامی را دو عدد عنوان کرد که در سال 84 این مقالات به 40 عدد رسید و در سال جاری 350 عدد شده است، گفت: در این مدت تنها میزان رشد مقالات ISI چاپ شده، 775 درصد افزایش داشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعداد تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی در سال 57، 5.1 درصد ثبت شده که در سال 84 این رقم به 10.4 درصد رسیده و امسال این عدد به 27.6 درصد افزایش یافته، تاکید کرد: رشد تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی به 165 درصد می‌رسد.

به گزارش فارس، استاندار اصفهان میزان رشد پزشکی در تمام زمینه‌ها را در حالی عالی ارزیابی کرد که آنچه در این بین قابل تأمل است اینکه طی 27 سال گذشته میزان رشدی که شاهد بودیم، آنقدر ناچیز است که قابل ذکر نیست و اگر رشدی را بگوییم طی شش سال گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول