اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر:

ترکیه مجری اوامر غربی‌ها نباشد

خبرگزاری فارس: نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: نظام حاکم بر ترکیه باید در قبال مسائل مربوط به جهان اسلام مستقل عمل کرده و مجری اوامر غربی‌ها نباشد.

ترکیه مجری اوامر غربی‌ها نباشد

زهره الهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین نقاط ضعف جهان اسلامی این است که حاکمان کشورهای مسلمان با هم متحد نبوده و حتی برخی از حکومت‌ها رفتاری علیه منافع امت اسلامی دارند.

وی تصریح کرد: این رفتار موجب شد که طی یک سال اخیر و با رشد فکری و فرهنگی مسلمانان شاهد قیام امت اسلامی در چند کشور و سرنگونی حکومت‌های دست‌نشانده و سرسپرده غرب باشیم.

* موضع ترکیه در قبال سوریه پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان نمونه ترکیه که یکی از کشورهای بزرگ اسلامی است و انتظار زیادی از حاکمان آن برای حمایت از کشورهای اسلامی و به طور کلی ملت‌های مسلمان می‌رود، در قبال موضوع سوریه در زمین غربی‌ها بازی کرد.

الهیان تأکید کرد: به طور قطع این رفتار مورد تأیید مردم مسلمان ترکیه نبوده و از سوی مسلمانان نیز پذیرفتنی نخواهد بود.

وی افزود: وقتی همه می‌بینیم که کشورهای غربی برای نفوذ بیشتر در منطقه و تحت سلطه قرار دادن کشورهای اسلامی در مورد سوریه متحد شده و به دنبال ضربه زدن به منافع جهان اسلام هستند، انتظار نداشتیم که ترکیه نقشی را که از سوی غربی‌ها طراحی شده بازی کند.

* حاکمان ترکیه باید به امت اسلامی پاسخ‌گو باشند

الهیان با بیان اینکه امروزه مسلمانان آگاه و هوشیار شده‌اند، گفت: به زودی حاکمان ترکیه باید درباره رفتار خود به افکار عمومی جهان اسلام پاسخ داده و نمی‌توانند از پذیرش مسئولیت رفتار خود شانه خالی کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: سران آنکارا بیش از گذشته به منافع جهان اسلام توجه داشته و از بازی کردن نقشی که غربی‌ها طراح آن بوده‌اند، پرهیز کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول