اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چند روز گذشته انجام شد

دستگیری شکارچیان بز وحشی آبستن در طبس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست طبس گفت: طی چند روز گذشته، 6 نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک رأس بز وحشی آبستن در این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان بز وحشی آبستن در طبس

اسدالله حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: طی چند روز گذشته از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی بخش دیهوک طبس، 6 نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلف دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف با دو دستگاه خودرو در حال تردد بودند، بیان کرد: از داخل یکی از خودروها دو قبضه اسلحه از نوع گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی به همراه 11 عدد فشنگ جنگی گرینوف، و از داخل خودروی دیگر یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و یک لاشه بز وحشی که آبستن بوده است کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست طبس در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از شکارچیان متخلف دستگیر شده در سال گذشته در این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: طی سال 1390 در مجموع 23 مورد پرونده درباره شکار و صید غیرمجاز در شهرستان طبس تشکیل شده است، که در این ارتباط 34 نفر شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین در سال گذشته 18 قبضه اسلحه مجاز، 4 قبضه اسلحه غیرمجاز، 18 لاشه شکار غیرمجاز چهارپا، و 4 دستگاه موتورسیکلت قوی بیابانی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است.

حاتمی یادآور شد: با توجه به واقع شدن پناهگاه حفاظت شده حیات‌وحش نایبندان طبس در منطقه‌ای کویری و مرزی و حضور نیروهای محیط‌بان، بسیار به ندرت در این منطقه شکار غیرمجاز صورت می‌گیرد و معمولاً بیشترین شکار غیرمجاز در شهرستان طبس در مناطق آزاد از جمله پیرحاجات، دیهوک و کوه‌شیب انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول