اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

ورزشکاران نابینا به استخر دسترسی کافی ندارند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان غربی گفت: ورزشکاران نابینای آذربایجان غربی به استخر برای تمرین کردن دسترسی کافی ندارند.

ورزشکاران نابینا به استخر دسترسی کافی ندارند

فرناز پیدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ورزشکاران نابینایی که در رشته ورزشی شنا فعالیت می‌کنند به استخرهای موجود در سطح شهر دسترسی چندانی ندارند لذا باید در راستای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود زیرا برای اجاره یک نوبت به مدت یک ساعت رقم‌های سرسام‌آوری تقاضا می‌کنند ولی پرداخت این مبالغ امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه عدم وجود استخر برای تداوم فعالیت‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات علاقه‌مندان رشته شنا قلمداد می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هیئت‌ ورزشی نابینایان با مشکلات بودجه‌ای مواجه است برای استفاده کردن ورزشکاران قادر به اجاره سانس نیستیم پس مانند افراد عادی برای جوانان بلیط تهیه می‌شود به طوری که بعد از تمام شدن وقت قانونی یعنی یک ساعت از استفاده این مکان باید خودداری ‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تامین فضای کافی برای تمرین کردن علاقه‌مندان رشته شنا یکی از محوری‌ترین مسائل هیئت قلمداد می‌شود لذا با وجودی که محیط مناسب برای تمرین طولانی‌مدت ورزشکاران در اختیار ندارند ولی افراد مستعد زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو نفر از بانوان برای خدمت در تیم ملی دعوت شدند ولی به دلیل مشکلات شخصی از شرکت در اردوهای تیم ملی خودداری کردند پس موفق شدن این بانوان با وجود محدودیت‌های موجود نشان‌دهنده میزان علاقه و استعداد آنهاست پس باید در راستای تامین نیازهای ابتدایی ورزشکاران گام برداشته شود.

پیدایی با بیان اینکه مشکل فقدان فضا برای تمرین در رشته گلبال نیز وجود دارد، ادامه داد: ورزشکاران رشته گلبال نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند ولی این مسئله به اندازه رشته شنا حاد نیست زیرا در این حوزه امکان استفاده از سالن‌های اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی وجود دارد.

نایب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان غربی از مدیرکل ورزش و جوانان استان به دلیل داشتن عنایت‌های ویژه نسبت به این هیئت قدردانی کرد و گفت: مدیریت اداره ورزش و جوانان همواره به انحای گوناگون از نظر مالی و معنوی ورزشکاران را پشتیبانی کرده‌ است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول