اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

حباب قیمتی بازار مسکن در سال 91 شکسته می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با اشاره به تحویل شمار زیادی از واحدهای مسکن مهر در سال جدید گفت: طبق پیش‌بینی‌ها حباب قیمتی بازار مسکن در سال 91 شکسته می‌شود.

حباب قیمتی بازار مسکن در سال 91 شکسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: می‌توانیم ادعا کنیم که سال گذشته در سطح شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها روند رو به رشدی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته به یاری خدا توانستیم به اهداف زیادی از سیاستگذاری‌های صورت گرفته در سطح شهرستان نایل شویم.

فرماندار بیرجند با اشاره به وضعیت اشتغال استان و شهرستان تصریح کرد: در مورد نرخ اشتغال وضعیت خوبی داریم و نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در سال 90 شاخص بهتری را در اختیار داریم.

*922 واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری است

قاسم‌زاده نداف نرخ بیکاری استان در سال گذشته را 7.1 درصد دانست و افزود: با توجه به میانگین کشوری 11.8 درصد برای نرخ بیکاری، وضعیت استان خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند مناسب است.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهرستان بیرجند ابراز داشت: در مورد مسکن مهر ظرفیت ایجاد شده بیشتر از نیاز شهرستان است به طوری که 1500 واحد مسکن مهر مازاد نیز برای بیرجند در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: 16 هزار و 643 واحد مسکن مهر در سطح شهرستان بیرجند در نظر گرفته شده که این میزان 70 درصد کل واحدهای در نظر گرفته شده برای استان خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

نداف اضافه کرد: طبق پیش بینی‌ها و با تحویل مساکن مهر به صاحبان آنها، در سال 91 شاهد شکسته شدن حباب قیمتی بازار مسکن خواهیم بود.

*اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد

وی تعداد واحدهای مسکن مهر که کار آنها به طور کامل به اتمام رسیده و آماده افتتاح هستند را بالغ بر 922 واحد دانست و افزود: کار ساخت و ساز این واحدها به طور کامل به اتمام رسیده و منتظریم که با سفر یکی از مقامات عالی کشور به افتتاح برسد، همچنین 631 واحد نیز تنها مشکل آب و برق دارند که کار ساخت و ساز آن‌ها نیز با گرفتن حق انشعاب به پایان خواهد رسید.

فرماندار بیرجند گام‌های برداشته شده در سال گذشته در بخش کشاورزی و فراورده‌های دامی در سطح شهرستان را خوب دانست و افزود: در بحث فراورده‌های دامی، مجوز ورود دام از کشور همسایه گرفته شده و چند مرکز فرآوری گوشت نیز در سطح شهرستان کار خود را آغاز کرده‌اند.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی در دستور کار دولت، استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور قرار گرفته که با توجه به قول مساعد دولت به اهدای تسهیلات می‌توان چشم انداز خوبی را برای بخش کشاورزی در سطح شهرستان متصور شد.

*مجوز افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، ابلاغ شده است

وی با اشاره به ابلاغ مجوز افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ابراز داشت: شرکت متولی و مدیرعامل انجام این پروژه مشخص شده‌اند و کار کلنگ زنی آن در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در صورت افتتاح این پروژه صادرات، واردات و تولید در سطح شهرستان بیرجند افزایش پیدا کرده و بخش اقتصادی منطقه رونق خواهد گرفت.

نداف در ادامه با اشاره به شعار سال جدید اذعان داشت: نامگذاری امسال به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، آن‌هم پس از سال "جهاداقتصادی" نشان از نگاه نافذ رهبری بر مسائل داخلی و خارجی دارد.

وی لازمه تبدیل شدن یک کشور جهان سومی به یک کشور توسعه یافته را اهتمام ویژه آن کشور به تولید داخلی دانست و افزود: باید یک غیرت و تعصب ملی را چاشنی کیفیت خوب کالاهای تولید داخل کنیم تا به شعار سال جدید جامه عمل بپوشانیم.

فرماندار بیرجند ادامه داد: فرمانداری بیرجند نیز در راستای نامگذاری سال جدید و در خصوص جذب سرمایه‌های داخلی، به طور رسمی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرستان بیرجند دعوت کرده و حمایت مناسب را از آنها به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول