اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه بیشتر به کمیت‌ها و کیفیت‌ها

مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه بیشتر به کمیت‌ها و کیفیت‌ها در سال 91، مسکن مهر روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد متحول می‌شود.

مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش امیدی‌پور امروز در نشست بررسی پروژه‌های مسکن این استان در یاسوج اظهار کرد: تاکید ما و تلاش ‌متولیان و مجموعه دست‌اندرکاران استانی به هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های مسکن مهر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری مستمر، وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر، امسال بیش از گذشته مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیمه اول امسال آغاز می‌شود، ابراز داشت: امسال سال تحول در مسکن شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول با بیان آماری از مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مجموع واحدهای مسکن مهر در این استان، 12 هزار و 500 واحد آن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها است که 4 هزار واحد در دست اجرا و 7 هزار و 50 واحد آن در روستاها قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر بر عهده سازمان راه و شهرسازی و در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در هر دو بخش به لحاظ تامین اعتبار و منابع مالی مشکلی نداریم.

به گفته وی، میزان سهم و تعهد این استان برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر افزون بر 429 میلیارد تومان بوده و طبق آمار ارائه شده از سوی بانک مسکن، از این میزان 424 میلیارد تومان آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: احداث بیش از 2 هزار و 767 واحد مسکن مهر با میزان تسهیلات پرداختی 3 میلیارد تومان در حوزه بافت‌های فرسوده و ساخت 5 هزار و 440 واحد با میزان تسهیلات پرداختی 44 میلیارد تومان در بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سایر اقدامات انجام شده در بخش مسکن کهگیلویه و بویراحمد است.

امیدی‌پور یادآور شد: در دور چهارم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت، بهسازی 3 هزار واحد مسکن روستایی مصوب شد که برای هر واحد 12.5 میلیارد تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان به صورت بلاعوض در مرحله سقف در نظر گرفته شده که احداث آنها از امسال آغاز می‌شود.

 انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول