اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد

مقاوم‌سازی 35 هزار واحد مسکن روستائی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان: 35 هزار واحد مسکونی روستائی در استان زنجان با اقدامات انجام شده تاکنون مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 35 هزار واحد مسکن روستائی در زنجان

احمد حاجی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال جاری طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستائی در استان زنجان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه اعتبار بهسازی 4 هزار واحد مسکونی روستائی ابلاغ شده است افزود: تاکنون 56 درصد متقاضیان نام‌نویسی شده و از این تعداد 25 درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان سهم هر نفر را در بهسازی واحدهای مسکونی روستائی 10 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: احتمال افزایش این میزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 15 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های هادی روستائی اختصاص یافته است تصریح کرد: این اعتبار در 342 پروژه مطالعه و یا اجرا می‌شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه 54 طرح تفصیلی در استان پیگیری می‌شود افزود: مابقی طرح‌های هادی روستائی اجرایی و یا مطالعه می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی طرح‌های هادی روستائی را تا پایان سال 89، 76 درصد با تخصیص 63 درصد اعتبارات عنوان کرد و گفت: در صورت اختصاص 100 درصدی اعتبار به این امر تحول عظیمی در استان رخ می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به وجود 82 هزار و 450 واحد مسکونی در روستاهای استان ادامه داد: بهسازی 53 درصد از منازل روستائی آغاز شده که شامل 43 هزار واحد مسکونی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 35 هزار واحد مسکونی روستائی مقاوم‌سازی شده است خاطر نشان کرد: وضعیت مطلوب روستاهای استان با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی قابل مشاهده است.

حاجی‌زاده با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر یادآور شد: استان زنجان در شرق کشور مقام نخست را در این زمینه از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 81 درصد مسکن مهر روستائی در استان تحقق یافته است افزود: این میزان در کشور 68 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه قرارداد 108 درصد احداث واحدهای مسکونی روستائی با بانک‌های عامل منعقد شده است افزود: 76 درصد واحدهای مسکونی روستائی استان به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول