اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌‌ای تویسرکان خبر داد

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: رئیس فنی وحرفه‌ای تویسرکان گفت: در سال گذشته 2میلیارد و256 میلیون ریال تسهیلات به زنان هنرورز فنی وحرفه‌ای شهرستان تویسرکان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی

شهرام منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: تعداد 141 نفر از هنر آموزان با حمایت همه‌جانبه اداره فنی وحرفه‌ای تویسرکان در 59 حرفه مشاغل خانگی در سطح شهرستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: روند توسعه و گسترش مشاغل خانگی به عنوان یک بستر کاربردی برای کاهش نرخ بیکاری کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در سال جاری به صورت مستمر نیز دارد.

منصوری شناسایی نیروی انسانی مستعد در منازل را یکی از سیاست‌های محوری دولت در حوزه اشتغالزایی خواند و تصریح کرد:  بهره‌مندی جامع و کارشناسانه از توانمندی‌های انجام این نوع کسب و کار در منزل و مزیت‌های بسیار ارزشمند آن سبب پیشبرد و پیشرفت همه‌جانبه جامعه هدف می‌شود.

رئیس فنی وحرفه‌ای شهرستان تویسرکان یکی از رهاوردهای مهم اجرایی شدن مشاغل خانگی در سطح کشور را، تحکیم بنیان خانواده برشمرد و تأکید کرد: ایجاد توازن در مسئولیت خانوادگی زنان، اشتغال پایدار در خانه برای زنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن،اجاره کارگاه و ایاب‌و ذهاب، استفاده از نیروی انسایی کار سایر اعضای خانواده، ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استادشاگردی بین اعضای خانواده را از مزیت‌های بنیادی این طرح به شمار می‌رود.

وی در ارتباط با مهمترین اهداف اجرای این طرح، گفت: شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب وکار خانگی در راستای توسعه فرصت‌های شغلی، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش در آمد خانواده، ارتقا مدیریت کسب وکار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکل‌های خوشه‌ای اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف از اهداف کلیدی این طرح است.

این مقام مسئول تأکید بر اینکه عملیاتی شدن طرح مشاغل خانگی بستر خودکفایی و استقلال را برای بخش عظیمی از اجتماع فراهم می‌کند، افزود: از دیگر شاخصه‌های تأثیرگذار و مهم  مشاغل خانگی در بین اقشار مختلف مردم، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، کاهش نرخ بزه و ریشه‌کن شدن فقر است.

منصوری  در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه 141 نفر از زنان شهرستان تویسرکان با آموزش مهارت‌های لازم  زیر نظر استادان کاردان مجوز کار در منزل را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در سال 90 مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 256 میلیون ریال به زنان علاقمند در کارهای مهارتی با هدف اشتغال زایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول