اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال لردگان خبر داد

جذب 35 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در لردگان

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه اشتغال شهرستان لردگان از جذب 35 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

جذب 35 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در لردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسن یزدانمهر بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان، اظهار داشت: سهم اعتبار مشاغل خانگی این شهرستان 74 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون 35 درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی با تأکید بر اینکه مشاغل خانگی از دیرباز در کشور ما دارای جایگاه مناسبی در عرصه تولید و ارائه خدمات بوده است، گفت: در این میان می‌توان به صنعت دیرپا و افتخارآمیز فرش و انواع صنایع دستی و نیز بسیاری از خدمات از جمله آموزش و امور بهداشتی که در محیط خانه‌ها صورت می‌گرفته است، اشاره کرد.

یزدانمهر افزود: در دوران جدید که دانش و مهارت به عنوان ابزار قدرت کشورها مطرح است و سه انقلاب عمده دیجیتالی، اینترنتی و کارآفرینی روی داده، همچنان می‌توان از محیط مناسب خانه‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارها با نگاهی دانش بنیان براساس مشاغل جدید بهره برد.

دبیر کارگروه اشتغال شهرستان لردگان بسیاری از مشاغل از سنتی‌ترین تا نوظهورترین آنها در طیف گسترده مشاغل خانگی جای می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی همخوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.

یزدانمهر در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه تعاون کار جمعی و تعاون را اقتصاد مورد قبول و قابل دفاع انقلاب اسلامی برای رسیدن به توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی دانست و افزود: در رویکرد اقتصاد تعاونی، تمرکز بر جنبه اجتماعی کار اهمیت بسیار دارد، چون افراد در رویکرد تعاونی به منافع جمعی می‌اندیشند و به تمام ساز و کارهای اقتصاد در این راستا شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و موانع موجود در توسعه بخش تعاون، وجود ابهام در فرایند کار است، افزود: بخش تعاون با توجه به ضرورت اجتماعی در اقتصاد ایران شکل گرفته است به همین دلیل باید فهم مشترکی از جریان تعاون، ساختار، وظایف و نحوه عمل و چگونگی مشارکت در اقتصاد داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس اهداف تعریف شده آن در اقتصاد پیش برویم در غیر این صورت تحقق توسعه اقتصادی با مشکل مواجهه می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول