اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امام خمینی گلستان:

بیشترین جذب اعتبار مشاغل‎خانگی گلستان در بانک‎ ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امام خمینی استان گلستان گفت: بیشترین آماری که در جذب مشاغل‎ خانگی در کمیته حضرت امام بوجود آمده از سوب بانک‎ ملی گلستان بوده است.

بیشترین جذب اعتبار مشاغل‎خانگی گلستان در بانک‎ ملی است

عباس حاجی‎اکبری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بیشترین جذب اعتبار از بانک‎ رفاه و کمترین آنها مربوط به بانک مسکن بوده است.

وی از همکاری ویژه بانک‎ها در امر ارائه تسهیلات قدردانی کرد و ابراز داشت: بانک رفاه 76 درصد، بانک ملی 58 درصد، بانک سپه 40 درصد، بانک صادرات 36 درصد، بانک ملت 34 درصد، بانک کشاورزی 31 درصد، بانک تجارت 28 درصد و بانک مسکن صفر درصد در جذب اعتبار حمایت داشته‎اند.

مدیرکل کمیته امام خمینی گلستان با بیان اینکه اجرای طرح اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در سال آینده به کمیته امداد امام واگذار شده است اذعان کرد: ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‎ها بتوانیم تعهدی که به استانداری در راستای ایجاد اشتغال داشته‎ایم محقق کنیم.

حاجی‎اکبری تصریح کرد: تعهد اشتغال این اداره کل یک‎هزار و 150 طرح بوده و تا امروز 12 هزار و 119 پرونده به بانک‎ها ارسال شده که 5 هزار و 628 ثبت کامل و 6 هزار و 491 ثبت ناقص در سامانه رصد انجام شده است.

وی از برخی سازمان‎ها و اداراتی که در امر اشتغال دخیل هستند ابراز گله‎مندی کرد و افزود: با توجه به اینکه وام کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال انجام شد ولی قبل از کمیته امداد متاسفانه اداراتی اقدام به ثبت در سامانه رصد کرده‎اند که این عمل آنها به دور از انصاف است.

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) گلستان خاطر نشان کرد: این اداره کل در بخش اشتغال از تعداد یک‎هزار و 150 طرحی که تعهد کرده بود، یک‎هزار و 211 طرح را از محل اعتبارات قرض‎الحسنه خودش با تسهیلات 490 میلیون تومان ایجاد کرد.

حاجی‎اکبری اضافه کرد: در بخش خوداشتغالی یک‎هزار و 531 طرح را اجرا کرده و یک‎هزار و 463 پرونده دیگر در بانک‎های استان موجود است و به دلیل مصوب شدن ارائه تسهیلات این بخش در سال آینده از سرپرست‎های بانک‎ها خواهشمندیم تا به مابقی پرونده‎ها نیز هر چه زودتر رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی 9 هزار و 104 پرونده به بانک‎ها فرستاده شده است گفت: از این تعداد 2 هزار و 74 نفر موفق به دریافت وام شدند که چیزی حدود 7 هزار و 30 پرونده اکنون در بانک‎ها موجود است.

مدیرکل کمیته امام خمینی گلستان از پایین بودن سطح وام‎های مشاغل خانگی اظهار گله‎مندی کرد و اظهار داشت: میزان پایین تسهیلات خانگی و ارائه یک یا 2 میلیون وام نمی‎تواند در ایجاد شغل کافی باشد لذا از کارگروه اشتغال خواهانیم تا افزایش تسهیلات در این بخش را مصوب کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول