اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

صدور 2700 مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: 2700 مجوز مشاغل خانگی سال گذشته در آذربایجان غربی صادر شد.

صدور 2700 مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمیدرضا خانپور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد مجوز صادر شده برای مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل تایید شده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته از 98 هزار و 847 نفر آزمون مهارتی انجام شد که از این تعداد برای 13 هزار و 322 نفر از متقاضیان صنعت ساختمان، پروانه صادر شده است.

خانپور در ادامه از تحقق 105 درصدی تعهدات آموزشی استان در بخش دولتی خبر داد و گفت: آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان 26 هزار و 88 نفر دوره را تعهد کرده بود که توانست با تحقق بیش از صددرصدی این تعهد زمینه آموزش 27 هزار و 388 نفر دوره معادل 3 میلیون 892 هزار و 662 نفر ساعت را فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به تعهد آموزشی آموزشگاه‌ها و مؤسسات کارآموزی آزاد استان اضافه کرد: در این زمینه مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد استان توانسته‌اند آموزش 30 هزار و 355 نفر دوره را تحقق بخشند که عملکرد آن 38 هزار و 711 نفر دوره است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز تخصصی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در استان تصریح کرد: دو مرکز تخصصی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان‌های چالدران و اشنویه، و دو مرکز ارتقای مهارت نیروی کار شهرک‌های صنعتی خوی و ارومیه در سال گذشته راه‌اندازی شد که هزینه اجرا و تجهیز این طرح‌ها بیش از 35 میلیارد ریال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اهمیت آموزش‌های نوین استاد شاگردی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: احیای این نظام در راستای ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه‌ها و مراکز آموزشی، بهینه‌سازی هزینه‌های آموزشی، کسب مهارت‌های شغلی در محیط واقعی کار و اشتغال سریع و پایدار در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول