اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

انتقاد اعلایی از عدم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در آبیک

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک از عدم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به افراد واجد شرایط از سوی بانک‌های عامل شهرستان آبیک انتقاد کرد.

انتقاد اعلایی از عدم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه عدم پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط در بخش مشاغل خانگی نارضایتی افراد را به همراه داشته است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه داشتن یک ضامن برای دریافت تسهیلات بخشنامه دولت و بانک مرکزی کافی است ولی متأسفانه برخوردهای دوگانه در بانک‌های عامل شهرستان به دلایل مختلف مانند گرفتن وثیقه و ضمانت، افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول با اشاره به وجود 250 عنوان مشاغل خانگی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید بخش مشاغل خانگی تقویت شود و برای تحقق این امر همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط ضروری است.

فرماندار آبیک همچنین از عدم تحقق وعده‌های برخی از دستگاه‌ها در زمینه اشتغال تعهد داده شده و یا تحقق بخشی از اشتغال تعهد داده شده انتقاد کرد و گفت: اگر اشتغال ایجاد شده از سوی مدیران کل استانی صورت گرفته شده باشد مسئولان شهرستانی باید با تعامل با مدیران کل خود، اشتغال ثبت شده در مشاغل خانگی را به نام شهرستان ثبت کنند، چرا که با ثبت اشتغال شهرستان در استان، از مسئولان شهرستانی رفع مسئولیت نمی‌شود و مسئولان شهرستان باید پاسخگو باشند.

اعلایی خاطر نشان کرد: مسئولان باید طی مدت دو روز دستورالعمل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را مطالعه و تعهد اشتغال در سال جاری را نسبت به سال گذشته طی گزارشی به فرمانداری و یا دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اعلام کنند.

فرماندار آبیک یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی که نتوانسته‌اند اشتغال تعهد داده شده را تحقق بخشند باید به طور کتبی دلایل و توجیهات خود را در قالب گزارش به فرمانداری ارسال کنند.

اعلایی اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی که  اظهار می‌کنند اشتغال ایجاد کرده‌اند باید این آمار را در سامانه اشتغال ثبت کنند که این سامانه به طور آنلاین از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس جمهور بررسی و پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: تحقق مشاغل خانگی علاوه بر درآمدزایی برای افراد جامعه، عدم پرداخت مالیات، عدم آلودگی محیط و تردد زیاد را برای افراد و جامعه به همراه دارد که این موارد از مهم‌ترین محاسن ایجاد مشاغل خانگی است.

فرماندار آبیک تصریح کرد: با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی که مصوبه هیئت دولت است زمینه برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول