اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در کمیته امداد استان زنجان خبر داد

جذب 96 میلیاردی اعتبارات در زمینه مشاغل خانگی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور طرح‌های خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از جذب 96 میلیارد ریالی اعتبارات در زمینه مشاغل خانگی در استان زنجان خبر داد.

جذب 96 میلیاردی اعتبارات در زمینه مشاغل خانگی در زنجان

سعید سادات فاطمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برخی از رویکردهای کمیته امداد در بحث توانمند سازی خانواده‌های زیر پوشش اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سال جهاد اقتصادی و در زمینه اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد اقدامات موثر و چشمگیری را انجام داده و در این زمینه در دو سر فصل (کسب و کار خرد و مشاغل خانگی) به پرداخت تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی با کارمزد چهار درصد برای متقاضیان واجد شرایط اقدام کرده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان دارای شرایط در بخش کسب و کار خرد (خود اشتغالی) اضافه کرد: امسال اعتبار اختصاص یافته به بخش مشاغل کسب و کار خرد 105 میلیارد و 750 میلیون ریال است.

رئیس اداره امور طرح‌های خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان سقف تسهیلات اعطایی را در بخش کسب و کار خرد را حداکثر 100 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: از آغاز سال جاری تا کنون در این بخش یک هزار و 386 پرونده از سوی کمیته امداد استان زنجان تشکیل شده و تسهیلات مورد نظر از سوی بانک‌های عامل نیز به صورت کامل پرداخت شده است.

وی اذعان داشت: تسهیلات اعطایی در بحث مشاغل کسب و کار خرد با بازپرداخت 60 ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی برای افراد واجد شرایط کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: در سال جاری برای اشتغالزایی در بحث مشاغل خانگی نیز 105 میلیارد و 750 میلیون ریال اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور طرح‌های خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تا کنون دو هزار و 800 پرونده مشاغل خانگی تشکیل شده است، افزود: طی این مدت دو هزار و 310 طرح با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیده که این اعتبارات شامل 91 درصد از اعتبارات تخصیصی به کمیته امداد استان زنجان در بخش مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی در بخش مشاغل خانگی 50 میلیون ریال است، افزود: این تسهیلات با باز پرداخت 36 ماهه و کارمزد چهار درصد به واجدان شرایط پرداخت می‌شود و به استناد مصوبه دبیرخانه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری مرکز باقیمانده در بخش مشاغل خانگی در سال آینده قابل پرداخت است.

فاطمی نظارت مستمر و موثر بر طرح‌های اشتغالزایی توسط ناظران فنی کمیته امداد را نیز از اقدامات مسئولان اجرایی در این بخش عنوان کرد و افزود: ناظران فنی کمیته امداد بر تمام فرآیند اجرای طرح نظارت مستمر دارند.

رئیس اداره امور طرح‌های خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه از تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران در سطح استان، حمایت‌های استاندار و همراهی مستمر دبیرخانه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل بانک‌های عامل (ملی، ملت، صادرات، تجارت، کشاورزی، مسکن، سپه، رفاه) قدردانی کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول