اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت

زنگ سلامت در مدارس گیلان نواخته شد

خبرگزاری فارس: زنگ سلامت به مناسبت هفته سلامت در مدارس گیلان نواخته شد.

زنگ سلامت در مدارس گیلان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سلامت در مدرسه شاهد این شهر کم‌تحرکی را از جمله عامل بیماری‌های دیابتی دانست و اظهار کرد: در گیلان بیماری دیابت بیشتر از دیگر نقاط کشور بوده و این امر به دلیل عدم تحرک است.

حسن بهبودی، مصرف شیرینی‌ها و شکلات‌ها در دوران کودکی و نوجوانی را موجب بروز دیابت در گیلان نامید و تصریح کرد: ورزش و تغذیه مناسب باید جزو کارهای روزمره مردم قرار گیرد.

وی، ورزش منظم را در کاهش بیماری دیابت و دیگر بیماری‌ها تاثیرگذار دانست و افزود: تحرک بیشتر از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

این مسئول، پوکی استخوان را نیز از بیماری‌های شایع در بین خانم‌ها عنوان و ابراز کرد: خانم‌ها باید از مواد غذایی کلسیم‌دار و نور خورشید به اندازه کافی بهره‌مند شوند.

بهبودی، تغییر روش زندگی را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی به امر ورزش و تحرک بیشتر در بین افراد جامعه به ویژه از سنین نوجوانی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این مراسم توجه به توصیه‌های پزشکی در زمینه سلامت افراد را مهم دانست و اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین توصیه پزشکان است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

ارسلان داداشی، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی را «زندگی سالم طول عمر بیشتر با محوریت سلامت و سالمندی»، عنوان کرد و افزود: امسال برنامه‌های متنوعی در راستای هفته سلامت در گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول