اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تامین 25 درصد سلامت جامعه در گرو همت علوم پزشکی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 25 درصد تامین سلامت جامعه به تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مربوط است و مابقی به همکاری بین بخشی نیاز دارد.

تامین 25 درصد سلامت جامعه در گرو همت علوم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در جلسه تبیین برنامه‌های هفته سلامت در اردبیل اظهار داشت: بیش از 193 کشور جهان در گرامیداشت هفته سلامت برنامه‌های متنوعی را امسال با شعار سلامت و سالمندی تدارک دیده‌اند و در کشورمان نیز از 18 تا 24 فروردین ماه این هفته گرامی داشته می‌شود.

وی از اجرای بیش از 100 برنامه با برگزاری همایش پیاده‌روی در روز جمعه خبر داد و گفت: روز اول هفته سلامت به نام سالمندی و سلامت معنوی نامگذاری شده که در این روز برنامه‌های متنوع علاوه بر پیاده‌روی عمومی در تکریم و تعظیم سالمندان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سالمندی و آموزش همگانی را به عنوان دومین روز هفته سلامت معرفی کرد و افزود: در این روز زنگ سلامت در یکی از مدارس اردبیل نواخته می‌شود و برنامه‌های آموزشی متنوع بهداشتی و سلامت جامعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سومین روز این هفته به نام سلامت و جامعه پویا و چهارمین روز این هفته نیز به نام سالمندی شهر سالم نامگذاری شده که در این روز در بیشتر  پارک‌های اردبیل برنامه‌های آموزشی فرهنگی و تجلیل از سالمندان برگزار می‌شود.

این مسئول پنجمین روز هفته سلامت را روز سالمندی و همکاری بین بخشی اعلام کرد و ابراز داشت: ششمین روز این هفته به نام سالمندی و مراقبت از بیماری‌ها و روز آخر نیز با عنوان سالمندی و کرامت اجتماعی نامیده شده که در این روز در پارک محل بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی که محل تجمع سالمندان و بازنشستگان است آیین تجلیلی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در این هفته تجلیل از کارکنان پیشکسوت علوم پزشکی، برگزاری مسابقات مختلف، اطلاع‌رسانی و جدی گرفتن بحث آموزش همگانی را در دستور کار قرار دادیم و در این هفته ضمن دیدار با امام جمعه اردبیل جشن هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پورفرضی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بیماران سالمند به ویژه سالمندان ایدزی، تغییرات جمعیتی، نگهداری مناسب از آنها را از پیشنهادات و تذکرات سازمان بهداشت جهانی به کشورها در مراقبت از سلامت سالمندان اعلام کرد.

این مسئول در پایان سخنان خود از راه‌اندازی رشته تخصصی طب سالمندی خبر داد و اظهار داشت: در ارائه خدمات مختلف اورژانسی در سوانح و حوادث متعدد باید حال و احوال سالمندان را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول