اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

آموزش و پرورش 36 طرح سلامت را اجرا می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این اداره کل برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان 36 طرح سلامت را در دست اجرا دارد.

آموزش و پرورش 36 طرح سلامت را اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته سلامت در جمع دانش‌آموزان آموزشگاه شهدای فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش در سال گذشته با رویکرد تحول بنیادین فعالیت‌های خوبی را داشت که مهم‌ترین اقدام آن در حوزه سلامت، تشکیل معاونت سلامت در آموزش و پرورش بود.

وی با تأکید بر اینکه باید ورزش به عنوان مهم‌ترین عامل در جلوگیری از بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرد، افزود: باید به ورزش به عنوان اساس کار در برنامه‌های مختلف به ویژه در مدارس توجه شود.

وحیدی همچنین تشکیل مدارس مروج سلامت را از اقدامات آموزش و پرورش برای تقویت سلامت دانش‌آموزان برشمرد و گفت:‌ هم اکنون طرح مدارس مروج سلامت در 300 آموزشگاه خراسان شمالی راه‌اندازی شده است.

وی تغذیه سالم و همچنین اجرای طرح‌هایی چون غربالگری، کنترل بیماری‌ها و تغذیه رایگان در مناطق محروم را از اقدامات مؤثر برای حفظ و ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان برشمرد و افزود: به این طرح در مناطق شهری و روستایی با رویکرد افزایش سلامتی و نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهمیت سلامتی جسم و روان را برشمرد و اظهار داشت: اگر بتوان سلامتی جسم و روان را تأمین کرد، قطعا جامعه گام‌های بلندی برای توسعه و پیشرفت خواهد داشت.

وی وظیفه ارتقای سلامتی در کشور را دانشگاه‌های علوم پزشکی برشمرد و گفت: هفته سلامت فرصتی است تا به این عنصر مهم در توسعه و پیشرفت جامعه توجه شود.

به گزارش فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست با ضروری خواندن توجه به سلامت افراد جامعه اظهار داشت: در این بین حفظ سلامتی در بین دانش‌آموزان اهمیت به سزایی دارد.

نادر نیک‌پرست اجرای طرح‌هایی چون مروجان سلامت در مدارس را سبب حفظ سلامتی دانش‌آموزان و آشنایی دانش‌آموزان با وظایف خود در قبال این ثروت ارزشمند عنوان کرد.

در این آیین مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد و شماری از مسئولان شهرستان شرکت داشتند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول