به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی نوید امروز در نخستین همایش تحول در آموزش و پرورش و نقش مدیریت آموزشگاهی در مشهد اظهار داشت: آموزش و پرورش باید رسالت و آرمان امام راحل و شهدا را به نسل جوان و نسل آینده منتقل کند.
وی با اشاره به تحول بنیادین در آموزشوپرورش اظهار داشت: بنا به گفته مقام معظم رهبری در تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تحول عمیق و ریشهای، همه جانبه، نظام مند،آینده نگر و مبتنی بر آموزههای دینی انجام گیرد.
دبیرشورای عالی وزارت آموزشو پرورش تصریح کرد: در این تحول آفرینی با یک نگاه علمی و نظاممند وارد شده و از یافته های علم آیندهپژوهی در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش استفاده میکنیم.
نوید ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی خیلی تلاش شده که آموزش و پرورش را دینی کنیم، اما از آنجایی که پایه و اساس این سازمان غیر اسلامی و بومی بوده است.
دبیر شورای عالی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: مشکل کاهش در همپایی با تحولات محیطی فقط در ایران نیست، بلکه این مشکل بهدلیل پیشرفت هر روزعلم و تکنولوژی و تغییرات در نظامهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان مربوط به نظام آموزشی همه کشورها است.
وی با اشاره به این مطلب که کار آموزش و پرورش این است، که آخرین یافتههای علمی و پژوهشی را بگیرد و به زبان کودک ترجمه و در اختیار جامعه هدف قرار دهد، خاطرنشان کرد: در بررسیهای انجام شده این کار بیش از 4 تا 5 سال به طول میانجامد تا یک حرف جدید و بروز را در اختیار دانش آموزان قرار داد.
نوید در ادامه به کارهای انجام شده در سند تحول آموزشو پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: تصویب ضرورت طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش و انتخاب مجریان و تدوین کنندگان، طراحی مدل مفهومی انجام پروژههای تحقیقاتی
تدوین نکات اولیه و مشارکت هزاران نفر از مدیران و مربیان از کارهای انجام شده در تدوین سند تحول آموزش و پرورش است.
وی ارجاع بسته مصوب سند ملی آموزش و پرورش به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقد و بررسی در کمیسیونهای شورای عالی انقلاب فرهنگی و بهویژه کمیسیون حوزوی مجلس، بررسی و تصویب سند در کمیسیونهای تخصصی نوسازی و تحول نظام آموزشی در دیماه سال 89 را از جمله فعالیتهای انجام شده در ارتباط با این سند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
دبیر شورای عالی وزارت آموزش و پرورش به منابع استفاده شده در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استفاده از قرآنکریم و منابع روایی و کتب معتبر مرتبط، اسناد و یافتههای علمی و پژوهشی موجود،
مطالعات و تحقیقات بشری و غیره از جمله منابع استفاده شده است.
نوید تعریف تربیت، تکوین و تعالی هویت، حیات طیبه، شایستگیهای پایه، ارکان سهیم ، موثر هدف و ماموریت نظام تربیت رسمی و عمومی را از جمله تعاریف استفاده شده در سند تحول آموزشو پرورش برشمرد.
انتهای پیام/ر20
اخبار مرتبط
-
60 مدرسه مشمول اجرای طرح همگام با قرآن هستند
-
1800مدرسه امسال در کشور بهرهبرداری شد
-
ایمنسازی 23 مدرسه در حاشیه راههای جنوب سیستانو بلوچستان
-
مدرسه آزادی غرقآباد چشم انتظار مساعدت مسئولان
-
بررسی حقوق کودکان در مدرسه بین المللی حقوق
-
ایجاد مسجد، بازارچه و مدرسه در گلشهر کاظمیه
-
نخستین مدرسه قرآنی ماهان افتتاح شد
-
فعالیت 620 مدرسه قرآن در هرمزگان
-
تجهیز 250 مدرسه در قم به سیستم هوشمند
-
نخستین مدرسه پسرانه هوشمند قم افتتاح شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.