اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان خبر داد

امکان ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: ورود دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی پس از اتمام مقطع ابتدایی، به مقاطع پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای، تأثیر بسزایی برای حضور این افراد در جامعه دارد.

امکان ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی

سعید ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با ورود دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی به مقاطع پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای اظهار داشت: در حدود سه سال است که دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی می‌توانند پس از اتمام دوره ابتدایی، به تحصیل خود ادامه دهند در صورتی که قبل از آن، چنین فرصتی برای این افراد فراهم نبود و در نتیجه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی امکان پیشرفت نداشتند.

وی در ادامه افزود: این دانش‌آموزان با اتمام مقطع متوسطه حرفه‌ای مدرک دیپلم خود را پس از تأیید آموزش و پرورش دریافت می‌کنند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند در صورت تمایل، در امتحان سازمان فنی و حرفه‌ای (در رشته خود) شرکت کرده و پس از قبولی مدرک دریافت کنند.

وی در مورد شرط سنی برای ورود به مقاطع پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای بیان داشت: شرط سنی ورود به مقطع پیش حرفه‌ای (راهنمایی) 17 سال و مقطع متوسطه حرفه‌ای (دبیرستان) 20 سال است.

ادیب ادامه داد: خانواده‌ها از این فرصت استقبال خوبی کرده‌اند و دانش‌آموزانی که در سال‌های قبل امکان ادامه تحصیل نداشتند اگر در محدوده سنی گفته شده قرار داشته باشند می‌توانند در این مقاطع ثبت‌نام کنند.

وی در مورد دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی تأکید کرد: این دانش‌آموزان با دانش‌آموزان عادی تفاوتی ندارند و در صورت ایجاد وقفه در تحصیلشان می‌توانند در مدارس شبانه به تحصیل خود ادامه دهند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان اظهار داشت: حرفه‌هایی که در مقاطع پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای آموزش داده می‌شود با توجه به استان‌ها بومی شده است.

وی در پایان در مورد رشته‌های آموزشی در این مقاطع اظهار داشت: رشته‌های مشبک، نقاشی ساختمان، قالی‌بافی، گبه، راسته‌بافی، دوخت‌های تزئینی و هنر زندگی به دانش‌آموزان کم‌‌توان ذهنی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول