اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مطالعات راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

تمایل سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومان در گیلان

خبرگزاری فارس: مشاور مطالعات راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ثبت بالغ بر یک‌هزار و 160 میلیارد تومان تمایل به سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان خبر داد.

تمایل سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از  رشت، افشین سروش ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 160 میلیارد تومان تمایل به سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان ثبت شده است.

وی، ثبت این میزان سرمایه‌گذاری را با صدور 235 فقره جواز تأسیس صنعتی در گیلان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی بالغ بر پنج‌هزار و 700 نفر نیز به صورت مستقیم شاغل شوند.

این مسئول، طرح‌های مذکور را در زمینه تولید محصولات فلزی، صنایع غذایی، محصولات سلولزی و شیمیایی ذکر کرد و یادآور شد: مهم‌ترین این طرح‌ها طرح توسعه کاشی خزر، تولید مقوای دوبلکس، تولید روغن نباتی گنجه و چندین طرح تولید محصولات غذایی و فلزی است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 286 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز در استان صادر شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحدها بالغ بر 4 هزار و 880 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفت.

سروش، ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها که عمدتا در زمینه تولید محصولات فلزی، محصولات غذایی، کانی غیرفلزی و محصولات لاستیکی و پلاستیکی بوده 3 هزار و 640 نفر به صورت مستقیم شاغل شده‌اند.

وی، مهم‌ترین واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته را شامل طرح توسعه چای رفاه لاهیجان، تولید قطعات خودرو پایا مدرن کاسپین، تولید مفتول و میله مسی‌راد و کابل شمال پارس، تولید کارت‌های حافظه الکترونیکی تلوان، طرح توسعه غدیر مجتمع دخانیات گیلان و چندین واحد تولید فرآورده‌های بتونی، محصولات غذایی و نساجی عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 33 فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی صادر شد که برآورد میزان سرمایه‌گذاری آنها بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال بوده است.

وی، افزود: انتظار می‌رود با راه‌اندازی طرح‌های مذکور یک‌هزار و 18 نفر به صورت مستقیم در آنها مشغول به‌کار شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول