اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

رسانه‌ها دیده‌بان‌های فرهنگی جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: رسانه‌ها دیده‌بان‌های فرهنگی جامعه هستند.

رسانه‌ها دیده‌بان‌های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمدی ظهر امروز شنبه، در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک سال نو و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) رسانه‌ها را قشر غریب جامعه عنوان و اظهار داشت: غربت رسانه‌ها به این دلیل است که اکثریت مردم جامعه به دلیل عقب‌ماندگی فرهنگی نمی‌توانند انسان‌های متعالی را درک کنند.

وی افزود: متأسفانه علماء و دانشمندان که اصحاب رسانه نیز جزیی از آن محسوب می‌شوند از قداست لازم در بین اجتماع برخوردار نبوده و همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌‍‌اند اما این نباید موجبات دلسردی اصحاب رسانه را فراهم کرده و آنها را مجبور به کناره‌گیری از فعالیت خود کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: برخی اعتقاد دارند روزنامه، روزی‌نامه است و این فعالیت مقدس فرهنگی را با ملاک‌های مادی مورد سنجش قرار می‌دهند اما  امروز قلم و دوربین‌های همیشه آماده خبرنگاران است که در خط مقدم مبارزه با دشمنان فعالیت کرده و ایران را در جهان معرفی می‌کنند.

وی، انتقادپذیری سازنده را بسیار راهگشا در فعالیت‌های همه مسئولان عنوان و تصریح کرد: مسئولان باید انتقادپذیری سازنده را در اولویت‌کاری خود قرار داده و این را بدانند که انسان‌های غیر منتقد افرادی ضعیف هستند.

محمدی از رسانه‌‌ها درخواست کرد تا بهانه‌تراشی‌های بدون حق مسئولان و مدیران را به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابلاغ کنند تا برخورد لازم انجام شود و از طرف دیگر نیز رسانه‌ها ملزم هستند تا مسائل را بدون غرض مطرح کنند.

مدیرمسئول روزنامه محلی همدان‌پیام نیز خطاب به امام جمعه همدان سال گذشته را سخت‌‌ترین سال کاری در طول دوره فعالیت خود عنوان و تصریح کرد: انتظار داریم که مسئولان در حق رسانه‌ها، پدری کنند و رسانه‌ها را توبیخ نکنند،در حالی که مسئولان در بیشتر مواقع به قول‌های خود در سطوح مختلف عمل نکرده و عدم اجرای برنامه‌های معوقه این شبهه را در بین مردم ایجاد می‌کند که یا رسانه‌ها دروغگو هستند و یا مدیران بدقول.

نصرت‌الله طاقتی‌احسن افزود: ما از مدیران انتظار پول و آگهی نداریم بلکه تنها خواهان برقراری عدالت هستیم چراکه امروز همدان به عنوان قلب رسانه‌های غرب کشور محسوب شده و تیراژ چاپ روزنامه‌های ما قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدیران به سمت حذف رسانه‌ها حرکت کردند، گفت: امسال باید در فضای استان عزل و نصب‌ها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

در پایان مقرر شد اصحاب رسانه همدان به صورت ماهانه جلسه مشترکی را با امام جمعه همدان، به منظور ارائه نظرات و پیشنهادات خود در دفتر امام جمعه برگزار کنند.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول